ads

Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5


Στα «θέματα που έρχονται» (κάτω δεξιά της αρχικής σελίδας) έχω προαναγγείλει ένα εκτενές αφιέρωμα στον Σάκη Βασιλόπουλο. Τον Σάκη τον γνωρίζουν όλοι οι «παλαιοί» του σπορ, αλλά είμαι βέβαιος ότι δεν τον γνωρίζουν οι αναβάτες που ενεπλάκησαν με τους αγώνες ταχύτητας μετά το 1995.
Τον Σάκη τον γνωρίζω από το 1976. Οι αγώνες γι' αυτόν ήταν και είναι τρόπος και σκοπός ζωής. Όπως κάθε άνθρωπος στην ζωή του, πέρασε πολλά. Επιτυχίες, αποτυχίες, γάμους, διαζύγια, παιδιά, μετανάστευση, ολικές ανατροπές, πρόσκαιρες χαρές και στεναχώριες. Δύο μόνον πράγματα έμειναν και παραμένουν ακλόνητα στην πολυτάραχη ζωή του: το χαμόγελό του και η μόνιμη εμπλοκή του με τους αγώνες.
Ο Σάκης επέστρεψε στην Ελλάδα για λίγες ημέρες τον Αύγουστο, για τον γάμο του γιού του. Άδραξα την ευκαιρία να τον δω μετά από τόσα χρόνια και να οργανώσω ένα εκτενές αφιέρωμα στον Έλληνα αγωνιζόμενο, που ο διεθνής τύπος έχει γράψει πολλά περισσότερα από ότι έχει πράξει ο ελληνικός ειδικός τύπος. Που έτυχε μεγαλύτερου σεβασμού και αναγνώρισης από τους συναθλητές του στις ΗΠΑ από ότι στην ίδια του την πατρίδα. Σε λίγες ημέρες θα ξεκινήσω σειρά αναρτήσεων γι’ αυτόν.
Μου είναι όμως αδύνατον να αντισταθώ στον πειρασμό να αναφερθώ (έστω αποσπασματικά) στην συμμετοχή του στο αμερικανικό εθνικό πρωτάθλημα ταχύτητας κλασικής μοτοσυκλέτας, το οποίον εξελίσσεται στο Barber Motorsports Park και στην Daytona στις 8 – 9 Οκτωβρίου και στις 15 – 16 Οκτωβρίου αντιστοίχως.
Ανοίγω παρένθεση. Είναι εξαιρετικά θλιβερό να διαβάζεις σε ελληνικούς μοτοσυκλετιστικούς ιστότοπους για τα κατορθώματα του καθ’ όλα σεβαστού και συμπαθή Kevin Schwantz από το Austin και κανείς να μην έχει (καν) αντιληφθεί ότι σε δύο άλλες κατηγορίες –μια μόλις ώρα νωρίτερα- στην ίδια πίστα και στη ίδια διοργάνωση έχει συμμετάσχει Έλληνας αγωνιζόμενος. Και μάλιστα ένας αναβάτης που έχει τρέξει επί 15 χρόνια στους ελληνικούς αγώνες, στηρίζοντάς τους με πάθος, που έχει κατακτήσει ένα πρωτάθλημα και που έχει δουλέψει σχεδόν για όλους τους αγωνιζόμενους της εποχής εκείνης τα πολυεστερικά τους κοστούμια (σε μερικούς το κάνει ακόμη και σήμερα, στέλνοντας τα δημιουργήματά του αεροπορικώς στην Ελλάδα).

Sakis, The Greek Guy
Το ανιστόρητο των παραγόντων του σημερινού ελληνικού αγωνιστικού κατεστημένου με κάνει έξαλλο για τους ίδιους λόγους που με εξοργίζει το επίπεδο της παιδείας αυτών που έχουν αναλάβει την ενημέρωσή μας.
Ακόμα και σε μια χώρα που η Υπουργός Παιδείας εκφράζεται συχνά σαν Ολλανδός άποικος που μαθαίνει Αγγλικά στην Τζωρτζ Τάουν το 1628, ακόμα και τώρα μες στη μαύρη μας καταχνιά, είναι ανυπόφορο να ακούς τους ξυλοσχίστες να σφάζουν συστηματικώς τα ελληνικά, με την ανοχή (συχνά και τις ευλογίες) των αναγνωστών εκείνων, που στην ήσσονα προσπάθειά τους να εμπεδώσουν τι διαβάζουν, αντιλαμβάνονται κάτι το φυσικόν, το ανθρώπινο, ενίοτε και το «προοδευτικόν», κι όχι τη γλίτσα της αυταρέσκειας των αμόρφωτων, το «ωχ! αδερφέ-δεν-βαριέσαι» των ακαμάτηδων... Κλείνω την παρένθεση.
Επιστρέφοντας στην αμερικανική πραγματικότητα, για να γίνει περισσότερο κατανοητό σε τι ακριβώς αναφερόμαστε (σε σχέση πάντα με τις δραστηριότητες του Σάκη), σας περιγράφω με δυό λόγια την κατάσταση:
Κατ’ αρχήν, η όλη του προσπάθεια εντάσσεται σε διοργανώσεις αγώνων ιστορικής μοτοσυκλέτας, δεδομένου ότι ο Σάκης είναι 60 ετών. Προσέξτε όμως μια σημαντική λεπτομέρεια. Οι αγώνες είναι ιστορικής μοτοσυκλέτας και όχι ιστορικών αναβατών (αδόκιμος, αλλά αντιληπτός από όλους χαρακτηρισμός). Με άλλα λόγια, οι μοτοσυκλέτες που συμμετέχουν έχουν υποχρεωτικά παραχθεί από το 1983 και παλαιότερα (ανάλογα με την κατηγορία που συμμετέχουν), ενώ ο αναβάτης μπορεί να είναι 18 ετών έως 70 συν!
Ο κανονισμός της ομοσπονδίας προβλέπει 38 κατηγορίες μοτοσυκλετών! Αναλόγως της πίστας (πληροφορία: 101 επίσημες πίστες ταχύτητας λειτουργούν στις ΗΠΑ) και του χαρακτήρα των αγώνων, το σύνολο των συμμετοχών κυμαίνεται από 400 έως 1000 συν! Επίσης, τα αγωνιστικά αυτά διήμερα αποτελούν πραγματικές γιορτές για τους φίλους των αγώνων. Ιστορικές λέσχες εκθέτουν σπάνια μοντέλα των μελών τους, ακροβατικά σε δύο τροχούς παρουσιάζονται σε διαφορετικά μέρη της πίστας (συμπεριλαμβανομένων των stunts), αγώνες μοτοσυκλετών που κατασκευάστηκαν πριν το 1911, εκθέσεις προϊόντων σχετικών με τους δύο τροχούς, μαθήματα ασφαλούς οδήγησης, παραδοσιακό φαγητό προηγούμενων δεκαετιών και φυσικά εκτεταμένο ωράριο λειτουργίας των μουσείων μοτοσυκλέτας (που πολλές πίστες διαθέτουν).
Οι αγώνες αυτοί εξελίσσονται στα πλαίσια δύο ειδών διοργανώσεων. Τις τοπικές και τις εθνικές διοργανώσεις. Σε κάθε πολιτεία διοργανώνεται το πρωτάθλημά της σε τοπικές πίστες, ενώ παράλληλα (σε διαφορετικές φυσικά ημερομηνίες) ξεδιπλώνεται το εθνικό πρωτάθλημα, με διπλούς αγώνες ανά Σαββατοκύριακο, σε διαφορετικές πίστες ολόκληρης της επικράτειας.
Ο Σάκης από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 συμμετέχει διαρκώς στο τοπικό πρωτάθλημα της Florida (αφού κατοικεί μόνιμα στο Palm Beach) και όταν τα οικονομικά του το επιτρέπουν, αγωνίζεται σε αγώνες του εθνικού πρωταθλήματος (ας μην ξεχνάμε ότι οι ΗΠΑ είναι αχανείς και το ταξίδι από πίστα σε πίστα κοστίζει εκατοντάδες δολάρια σε βενζίνη). Όπως και στην Ελλάδα, έτσι και στις ΗΠΑ τον γνωρίζουν οι πάντες στους χώρους που κινείται (αλλάζει ο χαρακτήρας, δεν αλλάζει...). Πάντα κοινωνικός, συνοδοιπόρος των συναθλητών του και έτοιμος να βοηθήσει όπου μπορεί. Το χαμόγελό του, η καλή του πρόθεση και το πάθος του για τους αγώνες τον έχουν καταστήσει λαοφιλή όχι μόνον εντός συνόρων, αλλά και σε χώρες όπως η Βρετανία, η Ολλανδία και η Αυστραλία, δεδομένου ότι πολλοί αναβάτες, μηχανικοί και βελτιωτές από τις χώρες αυτές συμμετέχουν στους παραπάνω αγώνες. Η μοναδική του ικανότητα στα πολυεστερικά και οι επιδόσεις του στην πίστα του έχουν προσδώσει το προσωνύμιο "Sakis, the Greek guy".

Αποτελέσματα Σαββάτου
Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε (8 και 9 Οκτωβρίου), στην πίστα του Barber Motorsports Park, στην πολιτεία της Alabama (400 δολάρια βενζίνης μακριά από την έδρα του Σάκη), η AHRMA (American History Racing Motorcycle Association) διοργάνωσε τον 17ο και 18ο γύρο του εθνικού πρωταθλήματος. Δήλωσαν συμμετοχή 655 αγωνιζόμενοι από όλες τις πολιτείες, σε 38 κατηγορίες.
Ο Σάκης Βασιλόπουλος δήλωσε συμμετοχή σε δύο κατηγορίες: την 200 GP και την Formula 250. Οι προδιαγραφές των δύο αυτών κατηγοριών είναι οι εξής:
200 GP Δίχρονες και τετράχρονες μοτοσυκλέτες έως 200 κ. εκ. (κιταρισμένες GP ή τροποποιημένες κατάλληλα απλές μοτοσυκλέτες street), που έχουν παραχθεί πριν την 31η Δεκεμβρίου 1968. Οι μετατροπές στον κινητήρα είναι ελεύθερες, αρκεί να χρησιμοποιούνται ανταλλακτικά της περιόδου εκείνης και να μην υπερβαίνουν τον κυβισμό της κατηγορίας. Επιτρέπονται μόνον φρένα με ταμπούρα. Ενθαρρύνεται η χρήση fairing, χωρίς όμως να είναι υποχρεωτικό. Οι ζάντες έχουν ελάχιστη διάμετρο 18’’ και μέγιστο πλάτος 2.15’’. Τα slicks ελαστικά απαγορεύονται.
Formula 250 Δίχρονοι αερόψυκτοι κινητήρες, μονοκύλινδροι έως 360 κ.ε., δικύλινδροι έως 250 κ.ε., τα δικύλινδρα Honda CB 350, καθώς και τα τετρακύλινδρα CB 350F. Ημερομηνίες παραγωγής: 31 Δεκεμβρίου 1972 και πίσω. Επιτρέπεται μονό δισκόφρενο εμπρός και πίσω δισκόφρενο, υπό την προϋπόθεση να χρησιμοποιηθούν υλικά της εποχής παραγωγής της μοτοσυκλέτας. Οι ζάντες έχουν ελάχιστη διάμετρο 18’’ και μέγιστο πλάτος 2.15’’ μπροστά και 2.75’’ πίσω. Τα slicks ελαστικά απαγορεύονται.

Να πως έγινε το YCS1 για την 200 GP
Ο Σάκης στην 200 GP συμμετέχει με μια μεταποιημένη Yamaha YCS1 180 του 1968 και στην Formula 250 με μια μοτοσυκλέτα, που έχει προκύψει από πατέντες στο πλαίσιο και κινητήρα Yamaha TD3 του 1972 (περισσότερες λεπτομέρειες στο αφιέρωμα που θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες).
Στον αγώνα του Σαββάτου, στην μικρή κατηγορία (200 GP) ξεκίνησαν 52 μοτοσυκλέτες. Ο Έλληνας αναβάτης πήρε εκκίνηση από την 11η σειρά (44ος). Η σειρά ορίζεται από την ομοσπονδία μέσω μηχανογραφικού συστήματος. Στον πρώτο γύρο είχε περάσει τους 31 προπορευόμενους. Από την μέση του αγώνα και μετά, όντας στην όγδοη θέση, η κατάσταση δυσκόλεψε πολύ. Πολύ νεότεροι αναβάτες και η αλλαγή των κανονισμών για τα Honda 160 (τους επετράπη να αυξήσουν τον κυβισμό τους σε 200 κ. εκ.), εμπόδισαν τον Σάκη να ανέβει ψηλότερα. Τελικώς, τερμάτισε όγδοος στους πενήντα δύο.

Yamaha YCS1 1968
Στην μεγάλη κατηγορία (Formula 250), η ελληνική συμμετοχή δεν ξεκίνησε καν. Ο βοηθός μηχανικός, εν τη απουσία του Σάκη, προσπάθησε να ηλεκτροκολλήσει στο πλαίσιο χωρίς να αποσυνδέσει το CDI, με αποτέλεσμα να καεί η ηλεκτρονική. Έτσι ο αγώνας χάθηκε.
Την Κυριακή, στην 200 GP, ξεκίνησε καλά. Και ενώ ήταν ήδη στην πρώτη δεκάδα, προσπάθησε να περάσει από εξωτερική, αλλά το low side παραμόνευε στην αριστερή που ακολουθούσε. Η πτώση ήρθε αναπόφευκτα και οι τούμπες ήταν αρκετές. Ο Σάκης ευτυχώς έχει μόνον μυϊκούς πόνους. Η μοτοσυκλέτα έχει τα χάλια της, αλλά ήδη προετοιμάζεται για τον αγώνα της Daytona σε τρεις ημέρες, όπου ο Βασιλόπουλος θα είναι παρών και στις δύο κατηγορίες. Την ερχόμενη Δευτέρα θα σας έχω στοιχεία για τον αγώνα του στην διάσημη πίστα και πολλές φωτογραφίες.



About Moto-Press

Διαδικτυακό portal για τους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλετών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με ιδιαίτερη βαρύτητα στους αγώνες MotoGP.
«
Επόμενο
Νεότερη ανάρτηση
»
Προηγούμενο
Παλαιότερη Ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Post a Comment


Top