Πέρσι, στις 21 Οκτωβρίου, δημοσίευσα τις σκέψεις μου για το αγωνιστικό τμήμα της Honda και όχι μόνον. Σκέψεις, οι οποίες είχαν προκύψει από όσα διάβαζα στον διεθνή τύπο και τις ιστοσελίδες ομάδων και εταιρειών.
Κατόπιν και της καρό σημαίας στο φετινό Austin διαπιστώνω ότι μάλλον είχα συμπεράνει ορθά από τα όσα διάβαζα. Η πλέον απτή φετινή απόδειξη είναι ότι ο Marquez δείχνει και πάλι τα δόντια του, χορεύοντας το γνωστό του χούλα – χουπ στις εισόδους των Κ.
Κατά τα φαινόμενα, το HRC θυσίασε την περσινή χρονιά προετοιμαζόμενο για τη νέα πραγματικότητα που δρομολόγησε η Dorna μέσω τεχνικών κανονισμών, τη συναινέσει βεβαίως - βεβαίως της MSMA (Ένωση Κατασκευαστών) .
Οι άνθρωποι της Repsol – Honda κρύφτηκαν σκοπίμως στις φετινές προ-αγωνιστικές δοκιμές και αθόρυβα προέβησαν στο blue printing όσων είχαν εξελίξει πέρσι. Ένας σχετικός πανικός επεκράτησε μόνον στις δοκιμές της Valencia, την επομένη του ομώνυμου αγώνα το 2015, όταν τα Michelin βρίσκονταν σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης.
Έγραφα, μεταξύ άλλων, στο άρθρο με τίτλο «Οι τρεις αγώνες του κόνδορα και ο πορτοκαλί γύπας που έρχεται με φόρα…» πέρσι, αμέσως μετά την Αυστραλία και λίγο πριν τον περίφημο αγώνα στην Sepang:
«Το HRC, κατόπιν του φετινού Γολγοθά να «στηθεί» για το ριζοσπαστικό 2016, επιθυμεί να αναλάβει ρυθμιστικό ρόλο για τον φετινό τίτλο (αφού δεν είναι πλέον σε θέση να τον διεκδικήσει για δικό του λογαριασμό)…
…και η εμμονή του Suppo κατά του Vale έχει την αξία της σ’ αυτήν την διαδικασία…
Δεν είναι τυχαίο ότι, κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων τύπου στο Motegi και στο Phillip Island, η κάμερα της Dorna εστίαζε στο πρόσωπο του Livio όποτε γινόταν λόγος για τον Vale και την διεκδίκηση του πρωταθλήματος…
Η συνέχεια θα δείξει, δεδομένου ότι οι ανθρώπινοι χαρακτήρες έχουν τις δικές τους κρυφές όψεις…
Ασχέτως εάν η επικρατούσα άποψη συνηγορεί στην ενδοτικότητα των δύο αναβατών στις επιταγές του επιτελείου των πορτοκαλί, συγκεκριμένα γεγονότα της τελευταίας τριετίας αποδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο…
Στην Αυστραλία, ούτε ο μικρός αίφνης βρήκε 1,2 δευτερόλεπτα στον τελευταίο γύρο από το πουθενά, ούτε ο Dani «ξεχάστηκε» στους τελευταίους 11 γύρους (όταν είχε «καθαρίσει» με τον Crutch από τον 15ο γύρο) και γύριζε ακριβώς στον ρυθμό του Vale…
Δεν υπήρξε αναβάτης που δεν δήλωσε ότι γλιστρά και απ’ ότι φαίνεται το λογισμικό των ECU, οι απανταχού αισθητήρες και τα πρόσθετα ηλεκτρονικά βοηθήματα (από τα traction control έως το τορσιόμετρο του HRC) δεν ξεμπλόκαραν το πρόβλημα (που ξεκινούσε από τον πίσω κινητήριο τροχό για τον συγκεκριμένο ασφαλτοτάπητα)…
Ο μικρός διέθετε δύο βασικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους υπολοίπους για τον συγκεκριμένο αγώνα:
α. τις χαλαρές σχέσεις πρόσφυσης του πίσω τροχού (για τις οποίες έχει έναν δικό του τρόπο να ελέγχει και να τιθασεύει),
β. την εμπειρία που απέκτησε τους τελευταίους μήνες εργαζόμενος σκληρά στο project του HRC για το 2016, όταν -λόγω των Michelin και της ενιαίας ECU- αλλάζουν όλα στο βασικό setup και στην υποδομή των ηλεκτρονικών.
Σε μια συνέντευξη που έδωσε προ καιρού ο Nakamoto σε ιταλικό περιοδικό (και που δεν είχε την δημοσιότητα που της αναλογούσε) αποκάλυψε ένα μέρος του παρασκηνίου από τις συνεδριάσεις της ένωσης κατασκευαστών, όταν αποφάσιζαν για τα επιτρεπόμενα και τα μη επιτρεπόμενα ηλεκτρονικά βοηθήματα για το 2016.
Το HRC, κατόρθωσε να επιβάλλει την ελεύθερη χρήση κάποιων βοηθημάτων (τα οποία έχουν εξελιχθεί σημαντικά στην πλάτη του … Asimo) και τα οποία έχουν την δυνατότητα ως ένα βαθμό να ξεγελάσουν την ενιαία ECU και τα συμπαρομαρτούντα της, βοηθώντας σημαντικά τον αναβάτη.
Και επειδή ο Nakamoto (το έχει αποδείξει περίτρανα και στην F1) πριν πεινάσει μαγειρεύει, θυσίασε την φετινή χρονιά προς όφελος της επόμενης επταετίας και των νέων κανονισμών της, δοκιμάζοντας στην πράξη αυτά που σχεδιάζει για τις εποχές που ακολουθούν.
Το πιθανότερο είναι ότι η αναγκαστική θυσία του μικρού στις επίπονες δοκιμές των νέων δεδομένων (αφού ο Dani είδε το όνειρο νωρίς και αποστασιοποιήθηκε με την ντρίμπλα της χειρουργικής επέμβασης) θα ευοδωθεί την επόμενη χρονιά και το HRC θα είναι και πάλι ένα «κλικ» μπροστά σε σχέση με τους υπολοίπους…
Ούτε ο πιτσιρικάς ξέχασε να οδηγεί, ούτε η Honda αίφνης βραχυκύκλωσε και δεν έστηνε σωστά τη μοτοσυκλέτα.
Ο Marc έπρεπε να τα αλλάξει όλα στην οδήγησή του και συγχρόνως, όσο του επιτρέπουν τα νιάτα του και η τριετής θητεία του στο MotoGP, να βοηθήσει στην εξέλιξη του νέου «παράπλευρου» hardware που θα χρησιμοποιείται στις RCV από το 2016…
Η πίεση ήταν μεγάλη, δεδομένου ότι οι αναβαθμίσεις στις φετινές ECU και το λογισμικό τους επιτρέπονταν έως τα μέσα του καλοκαιριού και θα έπρεπε να προβλεφθεί οτιδήποτε αφορούσε το υπό δοκιμήν hardware της επόμενης χρονιάς, ούτως ώστε να συνεχιστεί η εξέλιξή του έως την Valencia.
Άλλωστε και η φετινή χρήση δυνατότερου κινητήρα (που τόσες φορές επεσήμανε στις συνεντεύξεις τύπου ο Marquez) αποφασίστηκε στα πλαίσια του στησίματος για το 2016, όταν το ζύγισμα και η ισορροπία των μοτοσυκλετών θα αλλάξει σημαντικά με την χρήση των Michelin.
Καθόλου τυχαίο ότι η πρώτη δουλειά των ανθρώπων του HRC, μόλις έφθασε ο Marc στο παρκ φερμέ με την λήξη του αγώνα στην Αυστραλία, ήταν να σκεπάσουν αμέσως το πίσω ελαστικό για να μην φωτογραφηθεί και να μην γίνει αντικείμενο παρατήρησης των μηχανικών των υπολοίπων ομάδων.
Όπως επίσης λίγοι πρόσεξαν την σημαντικά μικρότερη φθορά του εμπρός ελαστικού του Dani στο Motegi (και που ουσιαστικά του έδωσε τη νίκη)…
Επιπροσθέτως, στον ίδιο αγώνα, οι υπόλοιπες εργοστασιακές ομάδες (Ducati, Suzuki και Yamaha) έκαναν χρήση αεραγωγών στα μπροστινά Brembo (πέραν της μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκων), η Honda όμως όχι…
Κατά δήλωσιν των ανθρώπων της Brembo, αυτό συνέβη διότι η μοτοσυκλέτα των πορτοκαλί έχει πλέον εντελώς διαφορετική κατανομή βάρους και εξαιρετικά προηγμένο και αποτελεσματικό σύστημα engine breaking, τα οποία βοήθησαν σημαντικά και στην μικρότερη φθορά του εμπρός ελαστικού.
Ο Nakamoto, στην ίδια συνέντευξη, παραδέχτηκε ότι το 2015 η Yamaha ανέπτυξε το δικό της τορσιόμετρο (γι’ αυτό και τα επιτεύγματα των αναβατών της είναι σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με το 2014)…
…όπως επίσης περιέγραψε λεπτομερώς την σκληρή «κόντρα» του (στην ένωση κατασκευαστών) με τον Gigi Dall’Igna, ο οποίος έχει τα δικά του σχέδια στην αέναη μάχη του με τον χρόνο, για να καταστήσει την GP15 μονίμως ανταγωνιστική…
Απλώς, φέτος, οι πορτοκαλί ήταν ήδη αλλού…
Γράφτηκαν πολλά διθυραμβικά για τον αγώνα στο Phillip Island, ουδείς όμως αναρωτήθηκε πως, αίφνης, υπήρξε τόσο έντονος συναγωνισμός μεταξύ των τριών κορυφαίων ομάδων, όταν από την αρχή της αγωνιστικής σεζόν γίναμε μάρτυρες ενός -κατά το πλείστον- μονολόγου των μπλε…
Ένα λάθος που συνήθως γίνεται είναι ότι οι περισσότεροι δημοσιογράφοι στα ηλεκτρονικά μέσα αναφέρονται στην απόδοση και την ταχύτητα των αναβατών, διαφεύγοντας της προσοχής τους το γεγονός ότι αυτό που παρακολουθούμε σε κάθε πίστα είναι το αποτέλεσμα της αγαστής συνεργασίας ανθρώπων και μηχανής…
Τα γραπτά των εν λόγω δημοσιογραφούντων παραπέμπουν στο Red Bull Rookies Cup, όπου όλες οι μοτοσυκλέτες είναι ίδιες…
Το 2016 θα είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χρονιά, με τον Ezpeleta να τρίβει ήδη τα χέρια του με ευχαρίστηση (ειδικά αν του βγει η επένδυσή του στον Vale για φέτος) και τον Corrado Cecchinelli (διευθυντή τεχνολογίας της Dorna) σε κατάσταση προχωρημένης υστερίας, στην απέλπιδα προσπάθειά του να ελέγξει τα ορθάνοιχτα παράθυρα που άφησε η αποφασιστική συνεδρίαση της ένωσης κατασκευαστών στο Assen και που μπάζουν προχωρημένη ψηφιακή τεχνολογία από παντού…
…και δεν είναι συμπτωματικό το γεγονός ότι ο εξαιρετικά έμπειρος βρετανός δημοσιογράφος Mat Oxley έγραψε την επομένη του αγώνα:
«Θα υπάρξει χιονοστιβάδα θεωριών συνομωσίας τις ερχόμενες εβδομάδες»…
Η συνέχεια είναι γνωστή...
...Και ο Suppo δια του Marquez επηρέασαν τις εξελίξεις, και οι ανθρώπινοι χαρακτήρες ελαφρώς «ξεβρακώθηκαν» με όσα ακολούθησαν (του Vale συμπεριλαμβανομένου), και ο Dani πορεύεται μοναχικά έχοντας διαχωρίσει τη θέση του από τα «ισπανικά» συμφέροντα, και ο Ezpeleta έκανε ρεκόρ εσόδων για το 2016 (αφού υπάρχουν χώρες όπου τα δικαιώματα μετάδοσης έχουν δύο και τρία τηλεοπτικά κανάλια), και ο Mat Oxley είχε δίκιο για τις θεωρίες συνομωσίας…
Όσοι πίστευαν ή πιστεύουν ότι τα περσινά καραγκιοζιλίκια ήταν πρωτοβουλία του «μικρού» πλανώνται πλάνην οικτράν…
Τα όσα θα ακολουθήσουν είναι μακρά και ογκώδη, όσον αφορά την πορεία του MotoGP…
Τζαννής Χαλκούσης
Δεν υπάρχουν σχόλια: