Είκοσι χρόνια στους αγώνες ταχύτητας τα μάτια μου έχουν δει πολλά και τα αυτιά μου έχουν ακούσει ακόμη περισσότερα. Έχω γνωρίσει χαρακτήρες και χαρακτήρες. Τα έφερε έτσι η τρελοζωή μου, ώστε να ασχοληθώ με επαγγελματικούς τομείς, που σήμερα στέκονται ακλόνητοι αρωγοί στο να αντιλαμβάνομαι το μηχανοκίνητο σπορ εντελώς διαφορετικά απ’ ό,τι αντιλαμβανόμουν πριν από 18 χρόνια.
Μου δόθηκε η ευκαιρία να συναντήσω αγωνιζόμενους κομήτες, αγωνιζόμενους που απλώς τους άρεσε το ταξίδι, αγωνιζόμενους που ήθελαν να κερδίσουν από τους αγώνες χωρίς να δώσουν τίποτα πίσω, αγωνιζόμενους που ήθελαν να κερδίσουν επιστρέφοντας πολλά, αγωνιζόμενους συμφεροντολόγους, αγωνιζόμενους αλτρουιστές, αγωνιζόμενους ερωτευμένους με τον εαυτό τους, αγωνιζόμενους ερωτευμένους με το σπορ.
Γράφει ο Τζαννής Χαλκούσης
Ανάμεσα στους προηγούμενους, για χρόνια ολόκληρα, κινείται ο Ειδικός Τύπος, ο οποίος εξυπηρετεί τα δικά του –ανεξήγητα ενίοτε- συμφέροντα. Ο χρυσός (κυριολεκτικά) κανόνας που συνήθως ακολουθούσε η δημοσιογραφία ήταν να μην δυσαρεστεί αγωνιζόμενους – εμπόρους ή εταιρείες, διότι αυτοί αποτελούσαν -κατά κύριο λόγο- την πηγή εσόδων τους. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που το σπορ (γενικότερα) άγεται και φέρεται από μικροσυμφέροντα και φατρίες. Πες μου ποιο περιοδικό ή site διαβάζεις και υποστηρίζεις να σου πω ποιόν εχθρό έχεις.
Όταν η παραπάνω ισορροπία ανατρέπεται από συμπεριφορές, επίσημες θέσεις ή δημοσιεύματα (σπανίως η αλήθεια είναι), που κινούνται εκτός του γνωστού χυλού, τότε η σύμβαση του «κατεστημένου» νιώθει τον κίνδυνο του διαφορετικού και βραχυκυκλώνει. Ξεκινά η υστερία και ακολουθεί η λάσπη. Στα high της δε, αυτή η μωρία, σπιλώνει προσωπικότητες αδιακρίτως, λησμονεί την ιστορία, ισοπεδώνει καλές προθέσεις και εκμαυλίζει όνειρα, σχέδια και οράματα στα μέτρα τα δικά της.
Στην ουσία πρόκειται για προγραμμένη πορεία προς την ήττα μιας πολιτικής που θεωρεί «ήττα» κάθε «εναλλακτική πολιτική». Οι παράγοντες φέρουν την ευθύνη για εξέλιξη, ανάπτυξη, νέο σχεδιασμό. Ο τύπος οφείλει την αναφορά και την ψύχραιμη κριτική. Οι αγωνιζόμενοι προτείνουν, παρατηρούν, εφαρμόζουν και διορθώνουν. Όλα αυτά σε μια πολιτισμένη χώρα αποκαλούνται ανάπτυξη του σπορ. Στην Ελλάδα του «ξερόλα» και της «μαγκιάς», όλα τα προηγούμενα είναι όνειρα θερινής νυκτός για αιθεροβάμονες, γραφικά και επικινδύνως ρομαντικά.
Σίγουρα η καταστροφή δεν έγινε ακόμα. Πάντα χρειάζεται λίγος χρόνος για να διανύσεις την διαδρομή της ήττας και κυρίως για να φανεί το μέγεθός της. Πριν είναι λοιπόν πολύ αργά, ας αναλογιστούμε όλοι μας τις ευθύνες που κουβαλάμε γι’ αυτό το έρημο σπορ, να μάθουμε επιτέλους σ’ αυτή την χώρα να εργαζόμαστε με ομαδικό πνεύμα, να μάθουμε να συνεννοούμαστε με την γλώσσα της λογικής και όχι του εύκολου τσαμπουκά. Η ψυχραιμία και η παράθεση επιχειρημάτων δεν έβλαψε ποτέ κανέναν, αντιθέτως, κάποιες φορές γέννησε θαύματα.
Βρισκόμαστε σ’ ένα κρίσιμο μεταίχμιο θεσμικής αλλαγής των αγώνων μοτοσυκλέτας. Εντάσσονται πλέον (οι αγώνες) στα πλαίσια του αθλητικού νόμου, δεδομένης της αναγνώρισης του αθλήματος, σύμφωνα με τον οποίον (νόμο) υπάρχουν σαφείς προϋποθέσεις και κανόνες. Από τις 21 Μαρτίου έχει αναγνωρισθεί από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού η Ομοσπονδία του αθλήματος της μοτοσυκλέτας και αυτή είναι η ΑΜΟΤΟΕ. Αυτά είναι γεγονότα. Τελεία και Παύλα.
Η αναγνώριση της ΑΜΟΤΟΕ δημιούργησε –όπως αναμενόταν άλλωστε, λόγω των χαρακτηριστικών της φυλής μας- κραδασμούς, τριβές και μπόλικο παρασκήνιο. Αλλόφρονες παραγοντίσκοι, σε κατάσταση υστερίας, πήραν τις ρούγες, κραδαίνοντας τις βίτσες τους για να δείρουν τους ανυπάκουους «αντικαθεστωτικούς», που τόλμησαν οι ελεεινοί να έχουν όραμα και σχέδιο για την απελευθέρωση του σπορ. Ο ειδικός τύπος, παραλυμένος από το ανύπαρκτο ρεπορτάζ και την δημοσιογραφική του ανεπάρκεια, προτίμησε στην αρχή να τηρήσει σιγήν ιχθύος και στην συνέχεια –ως πονηρή αλεπού- να εκτιμήσει τα χρηματοοικονομικά συν και πλην για να τοποθετηθεί στην ανάλογη πλευρά (τους υποστηρικτές ή τους υστερικούς). Ούτε πέρασε από το μυαλό των εν γραφείω δημοσιογράφων να καταγράψουν τα γεγονότα, να εξιστορήσουν την πορεία προς την αναγνώριση, να ρωτήσουν για τα πως και τα γιατί… Είναι και οι διαφημίσεις στην μέση βλέπετε...
Εάν ρωτήσεις οποιονδήποτε αγωνιζόμενο (δηλαδή αθλητή) για το τι συμβαίνει στον χώρο του τα τελευταία χρόνια, είναι αμφίβολο εάν θα πάρεις απάντηση. Και εάν πάρεις, θα απέχει απόσταση μακράν από την πραγματικότητα. Διαβάζουν πλημμελή και ακατανόητα άρθρα από ανίδεους (στην καλύτερη) συντάκτες ή (στην χειρότερη) από αρθρογράφους με σκοτεινές προθέσεις. Είναι ενδεικτικό ότι ο φάκελος της πολύχρονης πορείας αναγνώρισης του αθλήματος και της ομοσπονδίας του (που περιέχει απίστευτα στοιχεία για την παράνοια του παραγοντισμού) βρίσκεται σε δεκάδες δημοσιογραφικά γραφεία, αλλά ποτέ δεν δημοσιεύτηκε το περιεχόμενό του.
Όλα αυτά πυροδοτούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις και το εμφυλιακό κλίμα, με απρόβλεπτες συνέπειες για το σπορ. Η ημιμάθεια, η άγνοια, το ανιστόρητο το περισσοτέρων και η αδιαφορία πολλών γι’ αυτά που τους αφορούν συνθέτουν τον ύμνο της ματαιοδοξίας, του οπορτουνισμού, της αγένειας, της εμπάθειας και του παραλογισμού.
Αφορμή για όσα γράφω παραπάνω είναι τα όσα διάβασα και έμαθα για τον αγώνα ΜΧ του Μώλου. Θα με ρωτήσετε τι μας νοιάζει εμάς το χώμα. Μας νοιάζει και μας παρανοιάζει θα σας απαντήσω. Υπάρχουν δύο λόγοι για τους οποίους οφείλουμε να γνωρίζουμε το τι συμβαίνει γενικότερα :
1. Η αναγνωρισμένη ομοσπονδία μας, η ΑΜΟΤΟΕ, διοργανώνει το πρωτάθλημα ΜΧ 2011 και υποχρεωτικά θα πρέπει κάποια στιγμή να περάσουν και οι αγώνες ταχύτητας υπό την αιγίδα της.
2. Το παρασκήνιο, το εύκολο ανάθεμα, η παραπληροφόρηση και τα διαπλεκόμενα δεν είναι αποκλειστικό δικαίωμα του χώματος, αλλά της νοοτροπίας που μας διέπει συνολικά ως λαό. Προτιμάμε να καταστρέφουμε τον απέναντι (όσους θεωρούμε «απέναντι» με την ιδιότυπη λογική μας), παρά να βελτιώσουμε πρώτα αυτά που μας αφορούν. Συνεπώς, ό,τι συμβαίνει οργανωτικά και θεσμικά στο χώμα επιβάλλεται να το προστατέψουμε, να το βελτιώσουμε, να προλάβουμε πιθανές παρενέργειες, πριν έρθει και στην ταχύτητα, όπου η διοργάνωση αγώνων και πρωταθλήματος είναι περισσότερο περίπλοκη υπόθεση.
Και καθώς η μνήμη κάνει νερά και η γνώση των πολλών δεν περισσεύει, ας αναλογιστούν μερικοί από τους «αγανακτισμένους» τις βαρβαρότητες του δικού τους παρελθόντος. Άλλωστε, όπως και οι κλειδαριές, έτσι και οι υπερφίαλες και αλαζονικές δηλώσεις είναι γενικής χρήσεως. Ας προσέξουν. Για να μην καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ο μόνος τρόπος για να μην γελοιοποιηθούν οι ιδέες μας ήταν να είναι γελοίες εξ’ αρχής.
Αυτά που διημείφθησαν στον Μώλο δεν αναφέρονται πουθενά στα κείμενα που σας παραθέτω παρακάτω. Ίσως γιατί μερικοί ντρέπονται γι’ αυτά που είπαν ή -το χειρότερο- αντιλαμβάνονται ότι είναι αδιανόητο να υποστηρίξουν δημοσίως και εγγράφως τα όσα απαράδεκτα και απαξιωτικά ξεστόμισαν με περισσή ανευθυνότητα (στις «αγανακτισμένες» συγκεντρώσεις τους στην πίστα του Μώλου) 22χρονα παιδιά, για ανθρώπους που έχουν πληρώσει με αίμα της εξέλιξη του μηχανοκίνητου στην Ελλάδα και που –αν μη τι άλλο- χαίρουν του σεβασμού όλων όσων γνωρίζουν βαθύτερα το σπορ.
Τα δημοσιεύματα
Σταχυολογώ μερικά από τα δημοσιεύματα στο internet για τον συγκεκριμένο αγώνα:www.motorsite.gr
«Ο 5ος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος motocross της ΑΜΟΤΟΕ θύμισε αγώνες που γινόντουσαν προ 15ετίας. Οι ελλείψεις στην διοργάνωση του αγώνα ήταν τόσο σημαντικές, που οδήγησαν τους αναβάτες στην απόφαση να μην αγωνιστούν. Δεν υπήρχε ασθενοφόρο στα δοκιμαστικά του Σαββάτου, γεγονός που έθετε σε κίνδυνο τους αναβάτες σε περίπτωση τραυματισμού.
Παράλληλα, η σκόνη ήταν τόση ώστε η οδήγηση και μόνο υπό τέτοιες συνθήκες ήταν επικίνδυνη. Να σημειωθεί ότι η χάραξη της πίστας σε μερικά σημεία είναι πολύ κοντά η μια διαδρομή με την άλλη, κάτι πολύ επικίνδυνο για οδήγηση. Τα προβλήματα είχαν επισημανθεί από πέρσι, όμως δεν βελτιώθηκε παρά στο ελάχιστο η κατάσταση.
Η οργάνωση κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες για την βελτίωση της κατάστασης την Κυριακή, όμως ο ΑΣΟΑΜ είχε πάρει την απόφαση να μην αγωνιστούν οι αναβάτες, απόφαση που οι περισσότεροι σεβάστηκαν, επιστρέφοντας τους σένσορες στη γραμματεία. Λίγοι ήταν αυτοί που αποφάσισαν να συμμετάσχουν, για λόγους που οι ίδιοι γνωρίζουν.»
www.karosimaia.gr
«Τα καλά νέα, ειρωνικά μιλώντας, μας έρχονται από την πίστα του Μώλου στη Λαμία όπου ολοκληρώθηκαν κακήν κακώς οι αγώνες για το Πανελλήνιο Motocross το Σαββατοκύριακο 10-11/9. Πάνω από 40 οδηγοί δήλωσαν από το Σάββατο πως η διοργάνωση δεν τηρούσε κάποιους βασικούς κανόνες. Έτσι λοιπόν η ΑΜΟΤΟΕ έπρεπε να προβεί σε τακτοποίηση των παραπόνων για να συνεχιστούν οι αγώνες της Κυριακής, κάτι που δεν έγινε δυσαρεστώντας τους Έλληνες αναβάτες που τελικά δεν έλαβαν μέρος. Με αυτή τους την κίνηση θέλησαν να δώσουν το δικό τους μήνυμα ότι κάποια στιγμή πρέπει να αντικρύσουμε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross με σοβαρότητα αναδεικνύοντάς το εντός αλλά και εκτός συνόρων. Τα προβλήματα που σημειώθηκαν σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο ΑΣΟΑΜ (που είναι το σωματείο των αγωνιζομένων) ήταν τα παρακάτω:
- Απουσία ασθενοφόρου κατά τη διεξαγωγή του αγώνα
- Απουσία περίφραξης στους χώρους των θεατών
- Έλλειψη κριτών σε ολόκληρη την πίστα (υπήρχαν μόνο 5)
- Έλλειψη άδειας πίστας
- Έλλειψη κορδέλας για την οριοθέτηση της πίστας
- Έλλειψη μεγάφωνων για την ειδοποίηση των αγωνιζομένων στο χώρο των paddock
- Ανεπαρκές βρέξιμο της πίστας
- Επικινδυνότητα διαδρομής με ρίζες μέσα στην πίστα και στις ράμπες των αλμάτων
- Επικινδυνότητα διαδρομής στο χώρο της εκκίνησης με λάθος τοποθέτηση της μπάρας εκκίνησης
Τα συμπεράσματα δικά σας… Παρ’ όλα αυτά οι αγώνες διεξήχθησαν κανονικά με πολλές αλλά και σημαντικές απουσίες.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση δεν έμεινε άπραγη και η ΚΤΜ South East Europe (SEE), η οποία μαζί με τον ΑΣΟΑΜ ζητούν την ακύρωση του συγκεκριμένου αγώνα, χωρίς δηλαδή να υπολογιστούν τα αποτελέσματα και να αποζημιωθούν οι αθλητές και όσοι έλαβαν μέρος».
www.mxdaily.gr
“Ο πρώτος αγώνας της ΑΜΟΤΟΕ για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, στην πίστα του Μώλου, Λαμία διοργανώθηκε το Σαββατοκύριακο 10-11 Σεπτεμβρίου. Δυστυχώς για την Ελληνική κοινότητα του motocross το αγωνιστικό σκέλος κύλησε σε δεύτερη μοίρα καθώς σημαντικός αριθμός αθλητών ψήφισαν το Σάββατο και επέλεξαν την μη συμμετοχή τους στον αγώνα.
Η επικινδυνότητα της πίστας, η σκόνη και η έλλειψη κριτών – ασθενοφόρων ήταν η αφορμή της άρνησης συμμετοχής στα χρονομετρημένα (και αγώνες) του Σαββάτου, όταν 42 αθλητές υπέγραψαν την μη συμμετοχή τους και ζήτησαν την διακοπή του αγώνα (με τις παρούσες συνθήκες).
Την Κυριακή αρκετά διορθώθηκαν αλλά η πλειοψηφία (σύμφωνα με τα αποτελέσματα) των αθλητών δεν συμμετείχε στους αγώνες, οι οποίοι πραγματοποιήθηκαν κανονικά.
Για ακόμη μια φορά το πρωτάθλημα motocross, το οποίο είχαν στηρίξει όλες οι εταιρίες που μετέχουν με αγωνιστικές ομάδες, βρίσκεται σε τεντωμένο σκοινί και ήδη υπάρχει ανακοίνωση από την KTM SEE, ζητώντας από την ομοσπονδία να έρθει σε συνεννόηση με τον ΑΣΟΑΜ (όργανο των αθλητών), την ακύρωση του αγώνα και την αποζημίωση των αθλητών.
Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να ζητήσει και ο ΑΣΟΑΜ, ο πρόεδρος του οποίου Παναγιώτης Κουζής μας ανακοίνωσε ανοικτή συζήτηση την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου.
Ως προσωπικό σχόλιο θα ήθελα να θυμίσω την επιμονή των ανθρώπων της ΑΜΟΤΟΕ στην λεπτομέρεια στο παρελθόν (ιδιαίτερα του γραμματέα της ομοσπονδίας Στέλιου Χριστοδούλου) και τον τρόπο που έχουν ξεχαστεί όλα αυτά τα τελευταία δυο χρόνια. Πολύ σωστά έπραττε τότε βοηθώντας την εξέλιξη των αγώνων και την προστασία των αθλητών, αλλά είναι κρίμα όλα αυτά να έχουν ξεχαστεί σήμερα στον αυτοσκοπό της τέλεσης του νέου πρωταθλήματος της ΑΜΟΤΟΕ”.
Την επομένη του αγώνα, ο ΑΣΟΑΜ δημοσιοποίησε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Ο ΑΣΟΑΜ θέλει να εκφράσει την έντονη απογοήτευση του από την ΑΜΟΤΟΕ και τον αγώνα που διοργανώθηκε την 9-10 Σεπτέμβρη στον Μώλο για τον 5ο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος 2011. Μετά από συγκέντρωση και συζήτηση των προβλημάτων μεταξύ όλων των αγωνιζομένων με θέμα τη διενέργεια του αγώνα αποφασίστηκε και υπογράφηκε από 43 οδηγούς η μη διεξαγωγή του.
Τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν το Σαββάτο ήταν:
- Έλλειψη ασθενοφόρου κατά την διεξαγωγή του αγώνα
- Έλλειψη περίφραξης στους χώρους των θεατών
- Έλλειψη κριτών σε ολόκληρη την πίστα (υπήρχαν μόνο 5)
- Έλλειψη άδειας πίστας
- Έλλειψη κορδέλας για την οριοθέτηση της πίστας
- Έλλειψη μεγάφωνων για την ειδοποίηση των αγωνιζομένων στο χώρο των paddocks
- Ανεπαρκής βρέξιμο της πίστας
- Επικινδυνότητα διαδρομής με ρίζες μέσα στην διαδρομή και στις ράμπες των αλμάτων
- Επικινδυνότητα διαδρομής στον χώρο της εκκίνησης με λάθος τοποθέτηση της μπάρας εκκίνησης
Ο ΑΣΟΑΜ διατύπωσε τα περισσότερα από τα παραπάνω προβλήματα στους οργανωτές οι οποίοι υποσχέθηκαν να τα διευθετήσουν εντός 30 λεπτών. Μετά το πέρας του χρονικού ορίου που δόθηκε στην οργάνωση και την στιγμή που όλοι οι οδηγοί περίμεναν την απάντηση κάτω από τον δυνατό ήλιο η οργάνωση ανακοίνωσε ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα το Σάββατο και το αγωνιστικό πρόγραμμα θα το διεξάγει σε μία ημέρα την Κυριακή. Για τους λόγους αυτούς ο ΑΣΟΑΜ αποφάσισε να μην συμμετάσχει στον αγώνα δηλώνοντας με την πράξη του αυτήν την αντίθεση του στους αγώνες αυτού του επιπέδου, θέλοντας παράλληλα να σταματήσει την επανεμφάνιση τους στο μέλλον.
Σε συνέχεια για τον συγκεκριμένο αγώνα ο ΑΣΟΑΜ ζητάει από την ΑΜΟΤΟΕ την ακύρωση του αγώνα, μη προσμετρώντας τον στην τελική βαθμολογία του πρωταθλήματος, να επιστραφεί το ποσό που κατέλαβαν όλοι οι αγωνιζόμενοι στον αγώνα (και αυτών που συμμετείχαν) και να πραγματοποιηθεί συνάντηση άμεσα του προεδρείου της ΑΜΟΤΟΕ με εκπροσώπους του ΑΣΟΑΜ ώστε να συζητηθούν τα προβλήματα του ελληνικού motocross.
Τέλος μετά από διάφορες συζητήσεις που αναπτύχθηκαν στον Μώλο ο ΑΣΟΑΜ αποφάσισε και ζητάει από την κάθε ομοσπονδία να έχει έτοιμη την πίστα σε κάθε αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, 3 μέρες πριν (Τετάρτη), ώστε να ελέγξει την καταλληλότητά της άνθρωπος του συλλόγου.
Το ΔΣ του ΑΣΟΑΜ»
Ακολούθησε την ίδια ημέρα ανακοίνωση της ΚΤΜ SEE, η οποία συμμετέχει στο πρωτάθλημα με τους Σπύρο Κοσμά και Γιώργο Ηλιόπουλο, και γράφει τα εξής:
«Ανακοίνωση της ΚΤΜ SEE σχετικά με τον αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross ΑΜΟΤΟΕ 2011, στον Μώλο (9-10 Σεπτεμβρίου 2011)
Η KTM South East Europe με την παρούσα ανακοίνωση εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια της σχετικά με τις συνθήκες του τελευταίου αγώνα Παν. Πρωταθλήματος Motocross της ΑΜΟΤΟΕ, που έγινε στον Μώλο στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου 2011.
Είναι κατανοητό ότι για διάφορους παράγοντες κάθε οργανωτής αγώνων μπορεί να αντιμετωπίσει απρόβλεπτα προβλήματα. Σε τέτοια περίπτωση οφείλει να αναβάλει τον αγώνα έγκαιρα σεβόμενος πρωτίστως την σωματική υγεία και δευτερευόντως τα χρήματα και τον χρόνο των οδηγών και εμπλεκομένων στους αγώνες. Η Επίσημη Ομάδα μας Motocross λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα όσο και άλλους ιδιαίτερα σημαντικούς παράγοντες ασφαλείας – οργάνωσης, έλαβε την απόφαση να μην συμμετέχει αποσύροντας τους αναβάτες της (Σπύρο Κοσμά και Γιώργο Ηλιόπουλο) στις κατηγορίες ΜΧ1 και ΜΧ2 λαμβάνοντας επίσης πολύ σοβαρά υπόψη της την συντριπτική - πλειοψηφική άποψη των οδηγών που βρίσκονταν στον αγώνα που απέσυραν την συμμετοχή τους παραδίδοντας στην γραμματεία τους σένσορες χρονομέτρησης.
Η διαχρονική απόφαση της εταιρίας μας, σεβόμενη την εικοσαετή της πορεία στους ελληνικούς αγώνες, να εκφράζει πάντα συγκεκριμένη άποψη σχετικά με τα τεκταινόμενα στους αγώνες ισχύει και στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Καλούμε λοιπόν την ΑΜΟΤΟΕ να προβεί στις παρακάτω ενέργειες:
1. Να έρθει σε άμεση συνεννόηση – επικοινωνία με τον ΑΣΟΑΜ σχετικά με το παρόν και το μέλλον των Πρωταθλημάτων MOTOCROSS σεβόμενη και υπολογίζοντας σοβαρά τις απόψεις των οδηγών, που πιστεύουμε ότι το μόνο που θέλουν είναι το καλό των ελληνικών αγώνων.
2. Να ακυρώσει τον συγκεκριμένο αγώνα στον Μώλο μην προσμετρώντας τον στην βαθμολογία του πρωταθλήματος. Θα είναι κρίμα μια τόσο κακή, ελπίζουμε, παρένθεση να επηρεάσει τα τελικά αποτελέσματα απαξιώνοντας ουσιαστικά το πρωτάθλημα 2011.
3. Να αποζημιώσει οικονομικά όλους τους συμμετέχοντες του συγκεκριμένου αγώνα, που σε τόσο δύσκολες εποχές ταξίδεψαν από κάθε γωνιά της Ελλάδας για να συμμετέχουν σε έναν αγώνα που κατά συντριπτική πλειοψηφία δεν θα έπρεπε ποτέ να διεξαχθεί.
Η ΚΤΜ SEE παραμένει ως εταιρία πάντα με συντεταγμένη άποψη παρακολουθώντας χωρίς αγκυλώσεις (προσωπικές ή άλλες, συμπάθειες / αντιπάθειες) το σύνολο των αγώνων και όπως πάντα έτσι και στην συγκεκριμένη περίπτωση επιθυμεί να κάνει κατανοητό σε όλους ότι το γεγονός ότι στήριξε το 2011 την υλοποίηση ενός Πρωταθλήματος MOTOCROSS της ΑΜΟΤΟΕ αυτό δεν σημαίνει ότι στερείται και ικανότητος ή διάθεσης κριτικής προς πάσα κατεύθυνση όταν απαιτείται ή επιβάλλεται από τις συνθήκες.
Ο αγώνας στον Μώλο δεν έπρεπε να γίνει ποτέ, και δεν πρέπει να μετρήσει. Οι οδηγοί και οι εταιρίες που συμμετέχουν στους ελληνικούς αγώνες Motocross αξίζουν πολύ περισσότερα από αυτά που «έλαβαν» στον συγκεκριμένο αγώνα.
Ελπίζουμε να μην αντιμετωπίσουμε στο μέλλον παρόμοιες αγωνιστικές συνθήκες
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς,
ΚΤΜ South East Europe Racing Team».
Τα παραπάνω «δημοσιογραφικά» κείμενα είναι το αποτέλεσμα όλων όσων σας περιέγραψα προηγουμένως. Αν ανοίξω το δημοσιογραφικό κασετόφωνο (αυτό που έλειψε από τους ρεπόρτερ που γράφουν αυτά που γράφουν) και μετατρέψω σε κείμενο τα όσα ειπώθηκαν, θα ντραπούν πολλοί (εάν έχει απομείνει λίγη τσίπα σ’ αυτούς που χρησιμοποιούν την «ελληνική μαγκιά» ως υποκατάστατο της επιχειρηματολογίας και της ευγενούς διαπραγμάτευσης). Και βεβαίως, ο εμπαθής τόνος των λεγομένων τους δημιουργεί ένα πρόσθετο ερώτημα: γιατί τόση ένταση για έναν αγώνα με ελλείψεις; Γιατί τόσο δηλητηριώδη και "τσαμπουκαλίδικα" τα βέλη κατά της ΑΜΟΤΟΕ; Για την ανάμιξη της αντιπροσωπείας δεν θα έφθανε άρθρο 5.000 λέξεων. Ας μην το κουράσουμε (προς το παρόν - θα έρθει η ώρα - κάθε πράγμα στον καιρό του). Για δείτε λίγο το τοπίο από πάνω… Σε κάποιους δεν κάθονται τα πράγματα όπως θέλουν και πετάνε την μπάλα έξω από το γήπεδο.
Πωλείται καρέκλα από ξύλο απελέκητο, με σκαλιστά δελφίνια στα πόδια, και πλάτη Θεσσαλονικιά…
Και μην το ξεχάσω… Την επομένη του αγώνα δικάζονταν άνθρωποι που έχουν προσφέρει πολλά στους αγώνες, για κατηγορίες που τους έχει μηνύσει ένας δικηγόρος που μου διαφεύγει το όνομά του και που μας προέκυψε τα τελευταία χρόνια εραστής του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τόσον εραστής, ώστε στο καταστατικό ενός νομικού μορφώματος που έχει ιδρύσει (για το καλό των αγώνων μοτοσυκλέτας), καταγράφει ως σκοπό του (άρθρο 2, παράγραφος 7) «την προάσπιση της ανεξαρτησίας του συνδικαλιστικού κινήματος» και στην παράγραφο 8 «την συμβολή του στην διαφύλαξη και προαγωγή των δημοκρατικών θεσμών της χώρας»!
Η μέρα φεύγει, το Johnny Walker έρχεται…
Η ΑΜΟΤΟΕ
Επανερχόμενοι στον αγώνα του Μώλου, μετά τα όσα δημοσιεύθηκαν, έρχεται η επίσημη απάντηση της ΑΜΟΤΟΕ, η οποία αναφέρει τα εξής:
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σε σχέση με την διοργάνωση του πρόσφατου πρωταθληματικού αγώνα Motocross από την ΛΕΔΙΛΑμίας στην περιοχή του Μώλου, η ΑΜΟΤΟΕ είναι σε θέση να ανακοινώσει, πλέον, τα παρακάτω:
• Το Σάββατο, κατά την διάρκεια των ελευθέρων δοκιμών, έκτακτα, παρουσιάστηκε έλλειψη ασθενοφόρου με αποτέλεσμα την διακοπή του προγράμματος. Οι αγωνιζόμενοι είχαν ασφαλιστική κάλυψη σε αυτό το διάστημα. Δεδομένης της τεχνικής αδυναμίας της αντισυμβαλλόμενης εταιρείας να διαθέσει ασθενοφόρο εκείνη την ημέρα, το αγωνιστικό πρόγραμμα της ημέρας ματαιώθηκε. Μετά από συνεννόηση με την αντισυμβαλλόμενη εταιρεία, και με δεδομένη την άριστη, διαχρονικά, συνεργασία μας, εξασφαλίστηκε ενισχυμένη παρουσία προσωπικού/υποδομών ιατρικής φροντίδας για την επόμενη ημέρα.
• Είναι γεγονός ότι παρουσιάστηκαν εκείνη την ημέρα και άλλες ελλείψεις, όπως, απουσία κριτών κατά 30% και μερικά σημεία στην διαδρομή με σκόνη δεδομένου ότι το ολοκαίνουργιο σύστημα διαβροχής έχρηζε ενίσχυσης. Η οργάνωση πάντως είχε λύσεις εκείνη την ημέρα για τις ελλείψεις αυτές.
• Τόσο η οργάνωση του αγώνα (ΛΕΔΙΛΑ) όσο και του θεσμού (ΑΜΟΤΟΕ), ΔΗΜΟΣΙΑ, ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ και ΓΡΑΠΤΑ, ανέλαβαν τις ευθύνες τους, απολογήθηκαν και έδωσαν λύσεις. Λύσεις τις οποίες αποδέχθηκαν, τελικά όλοι οι παρευρισκόμενοι, δεδομένου ότι δεν αποχώρησε, ουσιαστικά, κανείς. Η οργάνωση ζήτησε την συνεργασία των αγωνιζομένων και των εκπροσώπων τους για την διευθέτηση τεχνικών λεπτομερειών, αίτηση για συνεργασία που δεν απαντήθηκε ποτέ.
• Η οργάνωση του αγώνα ανακοίνωσε, έγκαιρα, νέο, συνεπτυγμένο αλλά πλήρες αγωνιστικό πρόγραμμα με έναρξη στις 08:30 της Κυριακής και ήταν έτοιμη την ίδια ώρα για ένα απόλυτα κανονικό, νόμιμο και πλήρη αγώνα, αγώνα που τίμησαν με την συμμετοχή τους 47 από τους 84 αθλητές που έδωσαν το παρόν. 47 αθλητές από κάθε γωνιά της Ελλάδος, κάθε αθλητικής δυναμικότητας και ομοιόμορφα κατανεμημένοι στις 6 κατηγορίες.
• Σε σχέση με ανακρίβειες που έχουν γραφθεί διευκρινίζουμε ότι, η χάραξη και διευθέτηση της εκκίνησης ήταν ίδια με αυτή του 2010, απόλυτα ασφαλής και σύμφωνη με τους διεθνείς κανονισμούς, σε όλη την διάρκεια του αγώνα η οριοθέτηση του διαδρομής ήταν συγκεκριμένη και πλήρης και η ηχητική κάλυψη του χώρου πλήρης.
Το Γραφείο Τύπου
Για να πω την αμαρτία μου, η απάντηση της ομοσπονδίας με εξέπληξε ευχάριστα για την ψυχραιμία της, το σκεπτικό της και την έλλειψη εμπάθειας προς όλες τις πλευρές και αυτό με προδιαθέτει αισιόδοξα για το φορτίο που αναλαμβάνει τα επόμενα χρόνια.
Ο Στέλιος Χριστοδούλου και Άλλες Περιπέτειες...
Λίγο πριν την ανακοίνωση της ΑΜΟΤΟΕ, ο Στέλιος Χριστοδούλου είχε στείλει ανοικτή επιστολή σε συγκεκριμένα sites (και μάλιστα με την σημείωση να μην αναδημοσιευτεί από άλλες ιστοσελίδες). Επιστολή «επί προσωπικού» όπως λέμε στην καθομιλουμένη. Ιδού το κείμενο:
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Πεντέλη, 14 Σεπτεμβρίου 2011
Επειδή, αυτό το διάστημα, λέγονται αλλά, κυρίως, γράφονται διάφορα αστήρικτα πράγματα τα οποία με αφορούν προσωπικά θεωρώ καλό να υπενθυμίσω μερικά γεγονότα, λίγα από πολλά αντίστοιχα:
- Ήμουν είμαι και θα είμαι πάντοτε υπέρμαχος της άποψης ότι πάντα πρέπει να κάνεις κάτι και όχι να μην κάνεις. Ή, «καλύτερα να μετανιώσεις για κάτι που έκανες παρά για κάτι που δεν έκανες», με εξαίρεση τον φόνο, κλπ. Την ιστορία την γράφουν αυτοί που κάνουν
- Με το παραπάνω σκεπτικό, σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας πάντα συμμετείχα στην εξεύρεση λύσεων για να γίνουν οι αγώνες όταν αυτοί μπορούσαν να γίνουν. Ειδικά αγώνες προκηρυγμένοι, σε εξέλιξη.
- Έχω την τιμή να έχω υπηρετήσει τον ΑΣΟΑΜ (και όχι μόνο) από την θέση μέλους ΔΣ ή/και του Προέδρου, θέσεις από τις οποίες έχω βοηθήσει άπειρες φορές διοργανωτές (π.χ. ΕΛΠΑ, ΣΥΦΙΜΟΠ, ΑΛΜΑ, ΛΕΜΟΤ, ΑΛΜΟΣ, ΑΟΔΠ, κ.α.) να διοργανώσουν τοπικούς, πανελλήνιους, διεθνείς, παγκόσμιους αγώνες ή/και να λύσουν έκτακτα προβλήματα σχετικά. Βοήθεια, είτε σε εξεύρεση λύσεων (π.χ. να γίνουν δοκιμαστικά μονά-ζυγά και αφού καλυφθούν ζητήματα να γίνει κανονικός αγώνας την Κυριακή) είτε και χειρωνακτικά (σκάψιμο, πότισμα, μάζεμα πετρών). Αυτά πριν την ίδρυση του «ΑΡΗ» και την συμμετοχή του στην ΑΜΟΤΟΕ, αλλά και μετά, σε μη μέλη της ΑΜΟΤΟΕ.
- Με το ίδιο σκεπτικό, π.χ., όντας τραυματίας (δεν θα έτρεχα), προσπάθησα στο μέγιστο να διοργανωθεί αγώνας από τον ΑΟΜΒ τον Μάιο του 1993 ενώ ήμουν δεύτερος στην βαθμολογία… («είσαι τρελός» έλεγε ο Δ. Γεωργίτσης). Κάτι που σημαίνει ότι ποτέ δεν έβαλα το προσωπικό συμφέρον μπροστά στο κοινό καλό,
- Έχω παρακολουθήσει πολλούς αγώνες σαν θεατής, είτε λόγω τραυματισμού, είτε λόγω «απαγόρευσης», ποτέ όμως για άλλους λόγους…
- Έχω συμμετάσχει σε αγώνα που πολλοί άλλοι συναθλητές μου δεν συμμετείχαν (Βαλκανικό, Χαλκίδα, ΕΛΠΑ) αλλά με τρόπο που να καυτηριάσω τα πράγματα. Προσοχή, συμμετέχοντας…
- Τελευταίες, επιτόπου, αποχές από αγώνα λόγω επικινδυνότητας , σημειώθηκαν το 1998 (Βόλος), και 2000 (Γαλλικός) όπου, λόγω αδυναμίας, δεν ήμουν παρών… Εκ των υστέρων έγινε αντιληπτό ότι, ο 1ος αγώνας από τους 2, θα μπορούσε να είχε γίνει, ο 2ος ήταν τεχνικά αδύνατο (μάλλον) να ολοκληρωθεί εκείνο το ΣΚ.
- Δεν λειτουργούσα μόνο εγώ με τον παραπάνω τρόπο/τρόπους τις δεκαετίες, ’80, 90,. Λειτουργούσαμε πολλοί έτσι, όλοι σχεδόν,
- Στα 30 χρόνια αγώνων μου ποτέ δεν χλεύασα συναθλητή μου την ώρα που συμμετείχε σε αγώνα, ποτέ!, ούτε οποιαδήποτε άλλη στιγμή. Όπως και κανείς άλλος δεν χλεύαζε…
Ζητάω συγνώμη για το, αναγκαστικά, εγωιστικό του ύφους της επιστολής, αν και δεν θα έπρεπε, ο εγωισμός τρέφει και βολεύει, προσωρινά, αρκετούς…
Ευχαριστώ για την προσοχή,
Στέλιος Χριστοδούλου
Με τον Στέλιο Χριστοδούλου έχω διαφωνήσει σε πολλά, έχω συμφωνήσει σε ακόμη περισσότερα. Υπήρξε ο απέναντι (όταν εργαζόταν σε ανταγωνιστικό περιοδικό) και υπήρξε ο σύμμαχος όταν επρόκειτο να γίνει κάτι καλύτερο για τους αγώνες. Τον θαυμάζω πάντα ως αναβάτη, γιατί έχει τρέξει με οτιδήποτε διαθέτει δύο τροχούς και διακρινόταν πάντα. Αγανάκτησα πολλάκις με τα ασυγκράτητα νεύρα του και τις εκρήξεις του. Τον εκτιμώ για τις απίστευτες τεχνικές γνώσεις του.
Τον Στέλιο, όμως, τον σέβομαι απεριόριστα για την ολοκληρωτική του προσφορά στο άθλημα. Ο Στέλιος μπορεί να είναι ο καλύτερος στις προθέσεις του για το σπορ και ο χειρότερος όταν τον παίρνει το παράπονο. Θυσίασε πολλά στην μακριά πορεία του στους αγώνες, για τους αγώνες. Μπορεί κάποιος να συμφωνήσει μαζί του ή να διαφωνήσει ολοκληρωτικά. Μπορείς να θυμώσεις με τον Στέλιο, να αγανακτήσεις, ενίοτε να βγεις έξω από τα ρούχα σου. Δεν μπορείς ποτέ όμως να μην ακούσεις τι έχει να πει και ποια είναι τα επιχειρήματά του για κάθε τι που προτείνει. Ο λόγος του ήταν πάντα καταλυτικός και μεστός (ασχέτως εάν συμφωνείς ή διαφωνείς μαζί του). Βλέπει τον ορίζοντα υπό μια διαφορετική γωνία και δεν φοβάται ποτέ να εκφραστεί δημοσίως (εν αντιθέσει με πολλούς άλλους του χώρου, που κινούνται εν κρυπτώ και έχουν ανάγει τον διαδρομισμό σε επιστήμη). Και αυτό είναι που πληρώνει μονίμως: το ότι έχει το θάρρος της γνώμης του δημοσίως.
Ο Στέλιος που τα κάνει όλα και συμφέρει...
Τότε είναι καλός...
Ο Στέλιος που διαφωνεί και υπερασπίζεται με επιχειρήματα και πάθος την άποψή του...
Τότε είναι κακός και δεν μας κάνει...
Ο Στέλιος που βοηθά όπου και όσο μπορεί το άθλημα για σχεδόν τρεις δεκαετίες...
Ο Στέλιος μας αρέσει...
Ο Στέλιος που είναι μέσα σ’ όλα (εκ των πραγμάτων), αφού η ζωή του έχει δύο ρόδες...
Ο Στέλιος δεν μας αρέσει γιατί είναι αριβίστας, φιλόδοξος και αρχομανής...
Τελικά, αναρωτιέμαι καμιά φορά: «Τι σκατά θέλουμε απ’ την ζωή μας;».
Μήπως κυνηγάμε την ουρά μας; Είναι κρίμα και εξαιρετικά χρονοβόρο να προσπαθούμε να λύσουμε το «Αίνιγμα της Ιστορίας», καταφεύγοντας στην προϊστορία του αινίγματος.
Εν κατακλείδι, για την υπόθεση "Μώλος" και τα παρεπόμενα που έρχονται, δεν μας σοκάρει το ψέμα. Η αλήθεια είναι που μας σοκάρει.
Μην αποπροσανατολίζεστε. Το μυστικό του δημαγωγού είναι να φαίνεται τόσο κουτός όσο οι ακροατές του, ώστε να νομίζουν (οι ακροατές) πως είναι τόσο έξυπνοι όσο κι εκείνος (ο δημαγωγός).
Και έπεται συνέχεια...
Α, και μην το ξεχάσω. Σύντομα θα δημοσιεύσω ολόκληρο τον φάκελο "ομοσπονδία μοτοσυκλέτας" και το οδοιπορικό έως την αναγνώριση της ΑΜΟΤΟΕ. Και για την Ιστορία, αλλά και για το γαμώτο των ανθρώπων που έτρεξαν, κουράστηκαν, κατέθεσαν ψυχή και εισέπραξαν (ως συνήθως γίνεται) χολή, αφ' υψηλού κριτική και εμπάθεια...
Δεν υπάρχουν σχόλια: