Έχω προτρέψει επανειλημμένα από την σελίδα αυτή τους αναβάτες και τις ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα ΣΟΑΜ, να μου στέλνουν δελτία τύπου μετά από κάθε αγώνα. Ο κυριότερος λόγος που τα ζητώ είναι για λόγους ευρύτερης ενημέρωσης των αναγνωστών για τις προσπάθειες των συμμετεχόντων. Ο παρατηρητής μπορεί να δει τα γεγονότα. Τις πραγματικές όμως αιτίες που προκαλούν τα γεγονότα τις γνωρίζουν μόνον οι εμπλεκόμενοι και θεωρώ ότι τα δελτία τύπου (πέρα από εργαλείο προβολής) αποτελούν και ένα ελεύθερο βήμα των αγωνιζομένων να περιγράψουν την προσπάθειά τους και να εξηγήσουν πιθανές αβαρίες, πτώσεις, μηχανικές βλάβες, τακτικές οδήγησης και ό,τι τέλος πάντων περιλαμβάνει μια αγωνιστική συμμετοχή.
Ανοίγω παρένθεση. Αυτό που μου προκαλεί εντύπωση είναι ότι ελάχιστοι μπαίνουν στον κόπο να επικοινωνήσουν με το κοινό και να προβάλουν την προσπάθειά τους. Από την άλλη θέλουν πολλούς θεατές στους αγώνες. Η ίδια τους η πρακτική αποδεικνύεται αντιφατική. Ο ΣΟΑΜ δεν μπορεί να τα κάνει όλα. Αφού αποφάσισαν πριν από τρία χρόνια να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους και να περάσουν στην αυτοδιαχείριση, θα πρέπει και οι πράξεις τους να είναι ακόλουθες του σκεπτικού τους. Περισσότερα σε άλλη ανάρτηση. Κλείνει η παρένθεση.
Στις 6 Οκτωβρίου, μετά τον αγώνα των Σερρών ΙΙ, παρέλαβα και δημοσίευσα το δελτίο τύπου της Georgopoulos Racing Team, η οποία είναι πάντα συνεπής στο ραντεβού της με τα ΜΜΕ. Το κείμενο είχε ως εξής:
"Το τριήμερο, στον πέμπτο αγώνα του Πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας ΕΚΟ Racing, στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, η ομάδα προσπάθησε να συμμετάσχει στις κατηγορίες OPEN και SS600. O καιρός ιδανικός όπως και η προετοιμασία οδηγών και μοτοσικλετών.
Η θεά τύχη όμως είχε άλλα σχέδια. Στις ελεύθερες δοκιμές, η μοτοσικλέτα του Γκούβα παρουσίασε ένα τεχνικό πρόβλημα και παρ’ όλες τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του αρχιμηχανικού και Πρωταθλητή Άκη Γεωργόπουλου, λόγω μη άμεσης διαθεσιμότητας συγκεκριμένου ανταλλακτικού στο ψυγείου λαδιού, δεν ήταν δυνατόν να πάρει χρόνο στα χρονομετρημένα του Σαββάτου κι έτσι δεν πήρε μέρος στον αγώνα.
Η ατυχία όμως δεν σταμάτησε εκεί! Ο Καριπίδης, μετά από μια καλή εμφάνιση στα χρονομετρημένα του Σαββάτου, στήθηκε στην εκκίνηση πανέτοιμος για ένα καλό αγώνα. Στο τέλος όμως του γύρου προθέρμανσης, λίγο πριν στηθεί ο τελευταίος αναβάτης του grid, με μια αψυχολόγητη -και με χαρακτηριστική απειρία- κίνηση, με έναν απότομο ελιγμό έπεσε, χτυπώντας τον Καριπίδη στο χέρι διακόπτοντας τον αγώνα, και παρ όλες τις πρώτες βοήθειες που έλαβε και ενώ η κάκωση δεν ήταν σοβαρή, κατέστη αδύνατον να λάβει μέρος, καθώς πονούσε.
Ευχόμαστε να είναι οι τελευταίες ατυχίες που συναντήσαμε. Ευχαριστούμε όλους που ήρθαν στον αγώνα και σας καλούμε στον έκτο και τελευταίο αγώνα του Πρωταθλήματος ΕΚΟ ΣΟΑΜ, στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, στις 22 και 23 Οκτωβρίου".
Στις 18 Οκτωβρίου έλαβα από τον αγωνιζόμενο -στην κατηγορία Open- Δημήτρη Φωτόπουλο (αριθμός συμμετοχής 74) το ακόλουθο email:
Αγαπητέ κ. Χαλκούση,
Ονομάζομαι Δημήτρης Φωτόπουλος και είμαι -περιστασιακός- αγωνιζόμενος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας Μοτοσυκλετών στην κατηγορία OPEN με το νούμερο 74.
Ο λόγος που σας γράφω αυτό το email είναι για να σας ενημερώσω σχετικά με αναλήθειες που αναφέρονται σε δελτίο τύπου του "Georgopoulos Racing Team" που δημοσιεύετε στο blog σας σε αυτή τη διεύθυνση: http://motopressnews.blogspot.com/2011/10/georgopoulos-racing-team.html
Στο εν λόγω δελτίο τύπου, αναφέρεται ότι μετά το γύρο προθέρμανσης ο τελευταίος αναβάτης του Grid έπεσε (από μόνος του???) "... με μια αψυχολόγητη -και με χαρακτηριστική απειρία- κίνηση..." χτυπώντας τον κ. Καριπίδη στο χέρι με αποτέλεσμα να καταστεί αδύνατον να τρέξει ο Κος Καριπίδης στον αγώνα διότι παρόλο που η κάκωση δεν ήταν σοβαρή, εντούτοις εκείνος πονούσε και δεν μπορούσε να τρέξει.
Η αλήθεια βέβαια απέχει παρασάγγας από τα προαναφερθέντα στο εν λόγω δελτίο τύπου. Κατ' αρχήν ο Κος Καριπίδης, δεν συγκρούστηκε με τον τελευταίο αναβάτη του grid, (τον κ. Μιχάλη Χατζηηλία), αλλά με εμένα που ήμουν 3ος από το τέλος. Η αιτία της σύγκρουσης έγκειται στο γεγονός ότι μετά το τέλος του γύρου προθέρμανσης -και ενώ όλοι οι αναβάτες κατευθύνονταν με μηδενική ταχύτητα για να πάρουν τη θέση τους στο grid-, o Κος Καριπίδης προσπάθησε να μπει μέσα στο grid με μεγάλη ταχύτητα κάνοντας ελιγμούς ανάμεσα σ' εμένα και τον αναβάτη που ήταν δίπλα μου και πίσω μου (Παναγιώτης Κώτσος) όντας εμείς ακόμα εν κινήσει και διανύοντας το τελευταίο μέτρο του γύρου προθέρμανσης προ της πλήρους ακινητοποιήσεως των μοτοσυκλετών μας στη σχάρα της εκκίνησης, προσπαθώντας να φτάσει γρήγορα στη θέση του στο grid.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Κος Καριπίδης -ερχόμενος από πίσω μου- να πέσει επάνω στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας μου με δύναμη τέτοια ούτως ώστε όχι μόνο να στρίψει το τιμόνι της μοτοσυκλέτας μου τέρμα αριστερά, αλλά να σπάσει τόσο το δεξί κλιπόν της μοτοσυκλέτας μου, όσο και το stop του τιμονιού (που περιορίζει το πόσο πολύ μπορεί να στρίψει ένα τιμόνι στον άξονα αριστερά-δεξιά) που βρίσκεται στην κάτω τιμονόπλακα !!! Σημειωτέων ότι το stop του τιμονιού αποτελείται από ένα χοντρό κομμάτι αλουμινίου που είναι φέρον τμήμα της κάτω τιμονόπλακας, και το οποίο για να αποκολληθεί απαιτείται τεράστια δύναμη.
Επομένως λοιπόν, δεν έπεσα μόνος μου όταν πήγαινα να πάρω τη θέση μου στη σχάρα εκκίνησης, ούτε πολύ περισσότερο έπεσα εγώ πάνω στον κ. Καριπίδη, αλλά ο κ. Καριπίδης έπεσε πάνω μου σαν αποτέλεσμα της βιασύνης και της απροσεξίας του να θέλει να κάνει σλάλομ ανάμεσα σε κινούμενες ή/και σταματημένες μοτοσυκλέτες που πήγαιναν να πάρουν τη θέση τους στο grid για την εκκίνηση του αγώνα. Για του λόγου το αληθές, σας επισυνάπτω και βίντεο τραβηγμένο με κινητό τηλέφωνο από θεατές του αγώνα οι οποίοι ήρθαν και με βρήκαν μετά το συμβάν για να μου το δώσουν και να μου πουν ότι ήταν ολοφάνερο ότι ο Κος Καριπίδης έπεσε πάνω μου. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σας ενημερώσω επίσης ότι διαθέτω και 2ο βίντεο του συμβάντος με καλύτερη ευκρίνεια, μεγαλύτερη διάρκεια (1':30"), αλλά και μεγαλύτερο όγκο (120Mb) για περαιτέρω διερεύνηση του συμβάντος εάν το επιθυμείτε.
Με το παρόν email θα ήθελα να ενημερώσω τόσο εσάς, όσο και τους αναγνώστες του blog σας για την αληθινή έκβαση των γεγονότων, ελπίζοντας παράλληλα σε δημοσίευση τόσο του παρόντος email, όσο και του επίμαχου βίντεο προς αποκατάσταση της αλήθειας.
Για οποιαδήποτε απορία σας είμαι πάντα στη διάθεση σας.
Με τιμή
Δημήτρης Φωτόπουλος
Ακολουθεί το βιντεάκι που έστειλε ο Δημήτρης. Το περιστατικό εξελίσσεται στο αριστερό μέρος της οθόνης στο βάθος.
Τι βλέπω στο βίντεο (με επιφύλαξη, αφού η οπτική γωνία είναι «δύσκολη»):
• Ο Καριπίδης κινείται αδικαιολόγητα γρήγορα στο grid
• Ο Καριπίδης είναι ο τελευταίος που έρχεται στην σχάρα
• Ο Φωτόπουλος κλείνει ελαφρώς δεξιά ενώ κινείται με μηδενική σχεδόν ταχύτητα
Οι θέσεις τους στην εκκίνηση –διαγραμματικά είναι οι εξής:
Η λογική μου υπαγορεύει ότι ο Κώστας, με την ταχύτητα που κινείται ενώ έχει ήδη φθάσει στην σχάρα, ό,τι και να στραβώσει (πόσο μάλλον σε μια κατηγορία –ως επί το πλείστον- πρωτάρηδων) είναι αδύνατον να το αντιμετωπίσει. Ο Δημήτρης πέφτει και αφού ο Κώστας έχει περάσει στην δική του σειρά γυρίζει το κεφάλι να δει τι έχει συμβεί. Επίσης, θεωρώ ότι ο κινούμενος στην σχάρα (και όντας ο τελευταίος που έρχεται) πρέπει να έχει τον νου του, αφού οι μπροστινοί του δεν βλέπουν πίσω. Γενικώς, η αργή και προσεκτική κίνηση όλων στην σχάρα είναι επιβεβλημένη.
Ειλικρινά, νιώθω αμηχανία. Ομολογώ ότι θα ήταν πολύ ευκολότερο να σχολιάσω την ατυχή συμπεριφορά ενός παράγοντα προς αγωνιζόμενο, παρά την συμπεριφορά συμμετέχοντα προς συνάδελφό του. Και δεν αναφέρομαι στο γεγονός της σύγκρουσης. Είναι κάτι που μπορεί να συμβεί. Όταν η αδρεναλίνη βρίσκεται στα ύψη, λίγο πριν την εκκίνηση, το λάθος γίνεται ευκολότερο. Αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι η εκ των υστέρων (ψύχραιμη πια) διασπορά (μέσω δελτίου τύπου) μεροληπτικής περιγραφής του συμβάντος εις βάρος συναδέλφου. Βλέποντας το βίντεο και την αναλυτική περιγραφή του Δημήτρη προσπαθώ να καταλάβω γιατί η Georgopoulos Racing Team έγραψε στο δελτίο τύπου της αυτό που έγραψε. Θα μπορούσε να λείπει. Και εν πάση περιπτώσει, για τα ζητήματα που προκύπτουν μεταξύ αγωνιζομένων (και προκύπτουν πολλά, ασχέτως εάν τα μαθαίνετε ή όχι) θα έπρεπε οι εμπλεκόμενοι να απευθύνονται στον ΣΟΑΜ και να μην κοινοποιούνται, διότι η δημοσιοποίηση τραυματίζει ακόμη περισσότερο το σπορ. Πόσο μάλλον όταν συμβαίνουν στην Open, όπου συμμετέχουν αρκετοί χωρίς προηγούμενη αγωνιστική εμπειρία και κάποιες φορές συμβαίνουν σημεία και τέρατα. Μερικά σεμινάρια από τους παλιούς του ΣΟΑΜ ίσως βοηθούσαν.
Και επειδή γηράσκω αεί διδασκόμενος και ειλικρινά νιώθω άσχημα με αυτές τις ιστορίες, από τούδε και στο εξής θα δημοσιεύω δελτία τύπου που δεν καταφέρονται εναντίον συναθλητών. Είναι παγίδα. Διότι, φυσιολογικά, η επίθεση προκαλεί αντίδραση και τανάπαλιν. Εάν έχει δημοσιευθεί το πρώτο, επιβάλλεται να δημοσιευθεί ολόκληρο το σήριαλ και δεν επιθυμώ επ’ ουδενί να συνηγορήσω στην δυσφήμιση των αγώνων ταχύτητας.
Και μια γενικότερη παρατήρηση. Επανειλημμένα έχω γίνει μάρτυρας δηλώσεων (ενίοτε και εγγράφως) αναβατών εναντίον συναδέλφων τους, στην προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν κάποια από τα λάθη τους. Τα λάθη για τους ανθρώπους είναι και η απλή παραδοχή τους λύνει όλες τις παρεξηγήσεις. Ένα «συγνώμη» αρκεί. Αλλιώς, δημιουργούνται εντάσεις, διαξιφισμοί, φατρίες και ανθίζει η γνωστή ελληνική παθογένεια του εμφυλιακού συνδρόμου, που συνήθως πλάθει αγεφύρωτα χάσματα. Και αυτό είναι το τελευταίο που χρειάζονται οι αγώνες ταχύτητας.
Το σοβαρο λαθος ειναι οτι ενω δημιουργησαν το προβλημα κατηγορουν αλλον (!) αναβατη ο οποιος εχασε τον αγωνα και τα εξοδα (εφοσον ειναι ιδιωτης) που εβαλε απο την τσεπη του λογω χαζομαρας του Καριπιδη. Ελπιζω να ζητησε τουλαχιστον (ο Καριπιδης) συγγνωμη....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρέλαβα από τον Νίκο Γκούβα το παρακάτω μήνυμα, που απαντά στο email του Δημήτρη Φωτόπουλου, με την παράκλησή του να το δημοσιεύσω εδώ, ως σχόλιο στο άρθρο. Το κείμενο έχει ως εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση για Cosmonaut
Ως υπεύθυνος τύπου της ομάδας και συντάκτης του δελτίου τύπου, αλλά και ως θεατής από πολύ κοντά, και όχι υπό γωνία, έλαβα θέση για το συμβάν. Δεν υπάρχει κάτι προσωπικό με κανέναν αναβάτη και η θέση μου ήταν και παραμένει η ιδία.
Ζητώ συγνώμη για το «τελευταίος στη σειρά». Έπρεπε να γράψω «τρίτος από το τέλος» ή «προπρο – τελευταίος» ή «ο αριστερά αναβάτης από τους τελευταίους στο grid». Ελιγμοί σχεδόν κάθετοι, απότομα, είναι απολύτως επικίνδυνοι και οι ιδιώτες ,κατά καιρούς, νέοι αγωνιζόμενοι πρέπει να προσέχουν περισσότερο λόγω απειρίας. Μετά από ερώτησή μας πήραμε την ίδια θέση από στους κριτές, καθώς είχαν και αυτοί το βίντεο της εκκίνησης και είδαν άμεσα μετά το συμβάν όπως και εμείς.
Όσο για την ταχύτητα είναι σαφώς κανονική και νόμιμη, αλλά φαντάζει γρήγορη μιας και είναι όλοι οι αναβάτες ακίνητοι. Χαίρομαι για το δεύτερο video που κάνει τα πράγματα προφανή, παρόλο που ειναι τραβηγμένο από μπροστά και δεξιά, η ερμηνεία του όμως με παραπέμπει μόνον στα 15 λεπτά του Andy Warhol...
Ο Καριπίδης κινείται σε ευθεία γραμμή ενδιάμεσα από τις θέσεις του grid και προσκρούει πάνω του ο άλλος αναβάτης με το μούτρο της μοτό του, με στριμμένο τιμόνι κατά όλους, γιατί απρόσεκτα και χαλαρά είχε αποφασίσει να στρίψει, χωρίς να ελέγχει και άρα χωρίς να είναι σε εγρήγορση. Προσκρούει πρώτα στο χέρι του Καριπίδη (σχεδόν δηλαδή στο μέσο της μοτοσικλέτας του Καριπίδη) και κατόπιν στο υποπλαίσιο της Suzuki. Μετά, ως φυσικό επακόλουθο, όντας με στριμμένο τιμόνι, πέφτει κάτω.
Όσο για το άστοχο σχόλιο για την καταστροφή της μοτό με την σύγκρουσή της στο αριστερό χέρι του Καριπίδη, σίγουρα το χέρι του δεν δύναται να καταστρέφει μοτοσυκλέτες και σίδερα πιο πολύ από μια άτσαλη πτώση μιας μοτοσυκλέτας στο έδαφος.
Για την ιστορία:
1ον Ίδιο συμβάν ΚΑΙ σε συνθήκες αγώνα εφόσον το μπροστινό του δεξιά έχει περάσει δικαιώνει τον Καριπίδη κ πάλι
2ον Το βασικότερο είναι ότι ΕΙΔΙΚΑ εκτός συνθηκών αγώνα ή σε track day, οι απότομοι ελιγμοί τέτοιου τύπου ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ. Νομίζω ότι το ήδη υπάρχον βίντεο καθιστά προφανή όλα τα ανωτέρω και δεν χρειάζεται καν το βίντεο του αγώνα, διότι δεν έχει και νόημα να το συζητούμε περαιτέρω.
Σίγουρα και επ’ ουδενί δεν μπορώ να φανταστώ, ότι υπήρχε πρόθεση και το ότι έγινε συνέβη από ατυχή ελιγμό του άλλου αναβάτη.
Λυπάμαι που χάλασε αυτός ο αγώνας και για τους δύο και του Καριπίδη, δυστυχώς, και ο επόμενος στα Μέγαρα. Εύχομαι να μην ξανά τύχει τέτοια κακοτυχία σε κανέναν αγωνιζόμενο γενικά. Τα 15 λεπτά του Andy Warhol έχουν εξαντληθεί με το παραπάνω, ειδικά για ένα τέτοιο θέμα που (σωστά) κακώς για το σπορ το συζητάμε δημόσια, γι αυτό δεν θα ξανά αναφερθώ καθόλου, θεωρώντας ότι αυτό το βίντεο από κινητό, είναι υπέρ-αρκετό, ακόμα και για όποιον πιστεύει ότι το θέμα είναι τόσο μεγάλο και θέλει να το παρασυζητάει, περισσότερο από τα αγωνιστικά νέα.
Καλό Χειμώνα
Νίκος Γκούβας
Οδηγός SS600
Υπεύθυνος τύπου
Georgopoulos Racing Team