Δύο track days είχαμε το Σαββατοκύριακο που πέρασε στην πίστα των Μεγάρων. Το πρώτο οργανώθηκε το Σάββατο από το Halaris Bikes Center και την Κυριακή από το Extreme Track Days. Και τις δύο ημέρες υπήρξε παρουσία αγωνιζομένων, οι οποίοι –εν όψει του αγώνα στις Σέρρες την ερχόμενη Κυριακή- προπονήθηκαν και δοκίμασαν κάποιες βελτιώσεις στις μοτοσυκλέτες τους.
Το Σάββατο είδα τον έναν από τους γιατρούς μας, τον Διονύση Αχτύπη παρέα με τον Βασίλη Γερακίτη και τον Λευτέρη Πίππο με την ομάδα του (Goulas – KTM Racing Team).
Ο Διονύσης με τον Βασίλη έκαναν αρκετούς γύρους σε sessions κατά την διάρκεια της ημέρας και σε κάποιες χρονικές περιόδους οι χρόνοι τους ήταν εξαιρετικοί. Τα δύο BMW ακούγονται θαυμάσια και έχω την αίσθηση ότι οι δύο αναβάτες έφυγαν ικανοποιημένοι και από την απόδοσή τους και από τις ρυθμίσεις των αναρτήσεών τους (που αποτελούν και τα x-files στην πίστα των Μεγάρων).
Ο Λευτέρης είχε πολλά κέφια, έχει ξεπεράσει πλήρως τον τραυματισμό του και γύριζε σαν δαιμονισμένος όλη την ημέρα στην πίστα. Τα πολλά του κέφια και το χαμόγελο έως τ’ αυτιά μάλλον δηλώνουν ότι αρχίζει να νιώθει άνετα με το ΚΤΜ και έχει προσαρμοσθεί στις ανάγκες της κατηγορίας. Ο Γούλας με το βροντερό γέλιο του αναστάτωνε τον κόσμο, όσο ο μικρός οργίαζε στην πίστα.
Η Iron Team για άλλη μια φορά έδωσε μαθήματα ορθής οργάνωσης, υλοποίησης προγράμματος και ετοιμότητας. Μ’ αυτούς τους τύπους έχεις την αίσθηση ότι το οποιοδήποτε event έχουν αναλάβει εξελίσσεται με αυτόματο πιλότο. Ό,τι και να στραβώσει αντιμετωπίζεται πάραυτα, με υπευθυνότητα και με τον λιγότερο δυνατό σαματά. Δώδεκα διπλωματούχοι (σε επίπεδα παγκοσμίου) κριτές «φρουρούσαν» τα Κ και τις εισόδους – εξόδους της πίστας, φρόντισαν την πιστή εφαρμογή του προγράμματος και διασφάλισαν την ομαλή και ασφαλή ροή των sessions σε έκτακτα περιστατικά. Είχα την ευκαιρία να μιλήσω αρκετά με τον Παναγιώτη Σιδέρη και να ακούσω εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες και ιδέες (δεδομένης της μοναδικής εμπειρίας του). Όσοι είναι νέοι στους αγώνες καλό θα ήταν να επισκεφθούν το site του Iron Team (www.ironteam.gr) και να διαβάσουν τα πεπραγμένα της ομάδας τους στην στήλη Profile. Τα όσα έχουν επιτύχει έως σήμερα οι άνθρωποι αυτοί δικαιώνουν αιρετικές φωνές σαν την δική μου, που έχω κουραστεί να γκαρίζω ότι έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε θαύματα. Αρκεί να το θέλουμε.
Μόνη σκιά της ημέρας (λίγο πριν λήξει το track day) ο τραυματισμός του Ντίνου Πετρή (Marketing και Sales Manager στον τομέα των ελαστικών μοτοσυκλέτας της Michelin). Λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε σε άρθρο που ακολουθεί.
Την Κυριακή είχαμε το Extreme Track day του Σωτήρη Ζαφειρόπουλου. Η παρουσία των αγωνιζομένων ήταν μεγαλύτερη. Είδα την ομάδα του Jawakia και τον αναβάτη της Κώστα Πολίτη, τον Στράτο Χρονόπουλο (όπως πάντα μαζί με τον πατέρα του Γρηγόρη –παλιά δόξα των 250 Racing), τον Ανδρέα Ψυχογυιό (σε ειδική αποστολή) και μερικούς αναβάτες της Open: τον Δημήτρη Τασσόπουλο (περαστικό για διαδικαστική δουλειά), τον Γιώργο Κοντοστάνο και τον Γιάννη Φερρού παρέα με τον Γιώργο Λούβαρη. Εάν ξεχνώ κάποιον, παρακαλώ συγχωρέστε με. Είμαι και γέρος άνθρωπος...
Ο Στράτος Χρονόπουλος έφυγε νωρίς, διότι στους πρώτους γύρους παρουσίασε βλάβη το κιβώτιο ταχυτήτων του 250. Δεδομένου ότι την Πέμπτη πρέπει να ξεκινήσουν το ταξίδι για τις Σέρρες, τα μάζεψαν άρον – άρον για να προλάβουν την απαραίτητη επισκευή.
Είδα έναν ικανοποιημένο Κώστα Πολίτη να γυρίζει χαλαρός, απλωμένος και εξαιρετικά γρήγορος. Υπήρξαν κάποιες απαραίτητες μικροεπεμβάσεις σε ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του και έχω την αίσθηση ότι λύθηκαν προβλήματα που υπήρχαν στον πρόσφατο αγώνα των Μεγάρων. Πάντως, ως προσωπικό σχόλιο, επισημαίνω ότι αυτό που με εντυπωσιάζει με την ομάδα του Jawakia είναι η απίστευτη ηρεμία που επικρατεί στο box της, η χαμηλών τόνων και ψύχραιμη επικοινωνία των μελών της και η πολύ σκέψη πριν την όποια πρακτική διαδικασία. Το αναφέρω ως γεγονός, διότι συχνά παρατηρώ τρελαμένους τεχνικούς (και μη), λουσμένους στον ιδρώτα και κραυγάζοντες, να κυνηγούν αλαφιασμένοι την ουρά τους με τα γερμανοπολύγωνα στα χέρια (φαινόμενο προηγούμενων δεκαετιών, που ατυχώς παρουσιάζεται και στις μέρες μας).
Δεν μου το βγάζετε από το μυαλό ότι σύντομα θα ξαναδούμε τον Ανδρέα Ψυχογυιό στις πίστες. Δεν ξέρω αν θα το πράξει σε κάποια κατηγορία της τετράχρονης υστερίας των ημερών μας ή στα ιστορικά δίχρονα racing (πάντα επιμένω ρομαντικά)... Πάντως, για άλλη μια φορά απέδειξε την Κυριακή ότι οι χρόνοι του πρωταγωνιστούν, παρ’ όλο που έχει αποσυρθεί εδώ και καιρό. Ένας από τους λόγους, άλλως τε, που έχω αποφασίσει να παρακολουθώ κάποια track days είναι για να βγάζω ειδήσεις από το δικό μου χρονόμετρο, όταν η απλή και χαλαρή εξάσκηση στην πίστα ρέει (παρακολουθώ όχι μόνον παλιούς, που φροντίζουν να παραμένουν σε φόρμα –δια παν ενδεχόμενον- αλλά και νέους, άγνωστους ακόμη, αναβάτες που συμμετέχουν σε sessions και δεν έχουν εμπλακεί στους αγώνες ταχύτητας. Ήδη έχω εντοπίσει ενδιαφέρουσες περιπτώσεις). Να συμπληρώσω εδώ ότι ο Ανδρέας προετοιμάζει για την επόμενη χρονιά (εάν έχουμε επιβιώσει από τις ανοησίες της παρούσας κυβέρνησής μας) ένα εξαιρετικό ταλέντο, που θα κάνει το ντεμπούτο του στην Open (ή όποια -τέλος πάντων- θα είναι η κατηγορία για τους πρωτοεμφανιζόμενους). Και εδώ οφείλω να δώσω τα εύσημα στον Ψυχογυιό, γιατί είναι ένας από τους ελάχιστους εμπλεκόμενους με τους αγώνες, που ασχολείται διαρκώς με την ανάδειξη και βελτίωση νέων οδηγών. Το πόσοι νέοι έχουν περάσει από το «πράσινο τραίνο» (όπως αποκαλώ το τεραστίων διαστάσεων φορτηγό του) και βρήκαν ένα χέρι βοήθειας, μια συμβουλή, τεχνική υποστήριξη στο είδος του (χωρίς αντίτιμο), ακόμη και παρηγοριά κάποιες φορές, δεν περιγράφεται. Ο Ανδρέας έχει περάσει πολλά στην αγωνιστική του ζωή, έχει κάνει λάθη (όπως όλοι μας), έχει πάθει και έχει μάθει. Αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι έχει μνήμη. Δεν ξέχασε ποτέ από πού ξεκίνησε, δεν ξέχασε ποιος είναι και φροντίζει την εμπειρία του να την μεταδίδει στους νέους και διψασμένους αναβάτες (όπως ήταν κι αυτός κάποτε).
Ομολογώ ότι με εντυπωσίασε ο ρυθμός του Γιάννη Φερρού και η θετική ενέργεια που ξεπηδούσε από το box του με τον Γιώργο Λούβαρη και τους φίλους τους που προσπαθούσαν να βοηθήσουν. Αυτούς έπρεπε να δείχνει ο Θέμης Γεωργαντάς στην περίφημη διαφήμισή του για την θετική ενέργεια. Πιστεύω ότι οι δύο αυτοί αναβάτες θα τα πάνε πολύ καλά στην συνέχεια (είτε Σέρρες, είτε Μέγαρα).
Για την Γιωργάρα (τον Κοντοστάνο) δηλώνω ότι τον χαιρετίζω με σεβασμό για όλα όσα έχει κάνει, υπηρετώντας με πάθος αυτό που έχει αγαπήσει περισσότερο στην ζωή του: τους αγώνες ταχύτητας. Πέρα από το πώς να στρίβεις, να φρενάρεις, να τοποθετείς το σώμα σου στο μονόσελο, κάποτε πρέπει να αρχίσει να διδάσκεται ο τρόπος που μετουσιώνεις την φλόγα που καίει μέσα σου σε ενέργεια και θέληση για αξιόπιστη συμμετοχή. Και ο Γιώργος θα ήταν ο ιδανικός εισηγητής. Οι νεαροί φερέλπιδες και ταλαντούχοι υποψήφιοι αναβάτες διαθέτουν την τόλμη και τα φυσικά προσόντα. Η πρακτική και τα μαθήματα βελτιώνουν την προσαρμογή και κατ’ επέκταση τις επιδόσεις. Ποτέ όμως δεν θα γίνουν ολοκληρωμένοι αθλητές χωρίς την απαραίτητη καλλιέργεια και παιδεία. Χωρίς τον αυτοέλεγχο, την εγκράτεια, την μεθοδικότητα, την αυτοσυγκέντρωση, την κουλτούρα που φωλιάζει στα θεμέλια της ευγενούς άμιλλας. Σ’ αυτόν τον τομέα υπάρχει έλλειμμα στους ελληνικούς αγώνες γενικότερα και πιθανόν να αποτελεί την γενεσιουργό αιτία της στασιμότητας στο σπορ. Ο Γιώργος είναι απ’ αυτούς που θα μπορούσαν να βοηθήσουν.
Τέλος, να σημειώσω ότι και την Κυριακή είχαμε μια πτώση μεταξύ Κ2 και Κ3, ευτυχώς με ελαφρύ τραυματισμό του αναβάτη (πιθανό διάστρεμμα του αριστερού ποδιού), αλλά με καταστροφικές συνέπειες για την μοτοσυκλέτα του (R1). Μιλώντας με το παλληκάρι, μου περιέγραψε ότι η αλλαγή του από πρώτη σε δευτέρα κατέληξε σ’ ένα μεγαλοπρεπές high side που και ο ίδιος δυσκολεύεται να εξηγήσει.
Να και μερικές φωτογραφίες από το διήμερο:
Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου
Το Σάββατο είδα τον έναν από τους γιατρούς μας, τον Διονύση Αχτύπη παρέα με τον Βασίλη Γερακίτη και τον Λευτέρη Πίππο με την ομάδα του (Goulas – KTM Racing Team).
Ο Διονύσης με τον Βασίλη έκαναν αρκετούς γύρους σε sessions κατά την διάρκεια της ημέρας και σε κάποιες χρονικές περιόδους οι χρόνοι τους ήταν εξαιρετικοί. Τα δύο BMW ακούγονται θαυμάσια και έχω την αίσθηση ότι οι δύο αναβάτες έφυγαν ικανοποιημένοι και από την απόδοσή τους και από τις ρυθμίσεις των αναρτήσεών τους (που αποτελούν και τα x-files στην πίστα των Μεγάρων).
Ο Λευτέρης είχε πολλά κέφια, έχει ξεπεράσει πλήρως τον τραυματισμό του και γύριζε σαν δαιμονισμένος όλη την ημέρα στην πίστα. Τα πολλά του κέφια και το χαμόγελο έως τ’ αυτιά μάλλον δηλώνουν ότι αρχίζει να νιώθει άνετα με το ΚΤΜ και έχει προσαρμοσθεί στις ανάγκες της κατηγορίας. Ο Γούλας με το βροντερό γέλιο του αναστάτωνε τον κόσμο, όσο ο μικρός οργίαζε στην πίστα.
Η Iron Team για άλλη μια φορά έδωσε μαθήματα ορθής οργάνωσης, υλοποίησης προγράμματος και ετοιμότητας. Μ’ αυτούς τους τύπους έχεις την αίσθηση ότι το οποιοδήποτε event έχουν αναλάβει εξελίσσεται με αυτόματο πιλότο. Ό,τι και να στραβώσει αντιμετωπίζεται πάραυτα, με υπευθυνότητα και με τον λιγότερο δυνατό σαματά. Δώδεκα διπλωματούχοι (σε επίπεδα παγκοσμίου) κριτές «φρουρούσαν» τα Κ και τις εισόδους – εξόδους της πίστας, φρόντισαν την πιστή εφαρμογή του προγράμματος και διασφάλισαν την ομαλή και ασφαλή ροή των sessions σε έκτακτα περιστατικά. Είχα την ευκαιρία να μιλήσω αρκετά με τον Παναγιώτη Σιδέρη και να ακούσω εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες και ιδέες (δεδομένης της μοναδικής εμπειρίας του). Όσοι είναι νέοι στους αγώνες καλό θα ήταν να επισκεφθούν το site του Iron Team (www.ironteam.gr) και να διαβάσουν τα πεπραγμένα της ομάδας τους στην στήλη Profile. Τα όσα έχουν επιτύχει έως σήμερα οι άνθρωποι αυτοί δικαιώνουν αιρετικές φωνές σαν την δική μου, που έχω κουραστεί να γκαρίζω ότι έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε θαύματα. Αρκεί να το θέλουμε.
Μόνη σκιά της ημέρας (λίγο πριν λήξει το track day) ο τραυματισμός του Ντίνου Πετρή (Marketing και Sales Manager στον τομέα των ελαστικών μοτοσυκλέτας της Michelin). Λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε σε άρθρο που ακολουθεί.
Την Κυριακή είχαμε το Extreme Track day του Σωτήρη Ζαφειρόπουλου. Η παρουσία των αγωνιζομένων ήταν μεγαλύτερη. Είδα την ομάδα του Jawakia και τον αναβάτη της Κώστα Πολίτη, τον Στράτο Χρονόπουλο (όπως πάντα μαζί με τον πατέρα του Γρηγόρη –παλιά δόξα των 250 Racing), τον Ανδρέα Ψυχογυιό (σε ειδική αποστολή) και μερικούς αναβάτες της Open: τον Δημήτρη Τασσόπουλο (περαστικό για διαδικαστική δουλειά), τον Γιώργο Κοντοστάνο και τον Γιάννη Φερρού παρέα με τον Γιώργο Λούβαρη. Εάν ξεχνώ κάποιον, παρακαλώ συγχωρέστε με. Είμαι και γέρος άνθρωπος...
Ο Στράτος Χρονόπουλος έφυγε νωρίς, διότι στους πρώτους γύρους παρουσίασε βλάβη το κιβώτιο ταχυτήτων του 250. Δεδομένου ότι την Πέμπτη πρέπει να ξεκινήσουν το ταξίδι για τις Σέρρες, τα μάζεψαν άρον – άρον για να προλάβουν την απαραίτητη επισκευή.
Είδα έναν ικανοποιημένο Κώστα Πολίτη να γυρίζει χαλαρός, απλωμένος και εξαιρετικά γρήγορος. Υπήρξαν κάποιες απαραίτητες μικροεπεμβάσεις σε ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας του και έχω την αίσθηση ότι λύθηκαν προβλήματα που υπήρχαν στον πρόσφατο αγώνα των Μεγάρων. Πάντως, ως προσωπικό σχόλιο, επισημαίνω ότι αυτό που με εντυπωσιάζει με την ομάδα του Jawakia είναι η απίστευτη ηρεμία που επικρατεί στο box της, η χαμηλών τόνων και ψύχραιμη επικοινωνία των μελών της και η πολύ σκέψη πριν την όποια πρακτική διαδικασία. Το αναφέρω ως γεγονός, διότι συχνά παρατηρώ τρελαμένους τεχνικούς (και μη), λουσμένους στον ιδρώτα και κραυγάζοντες, να κυνηγούν αλαφιασμένοι την ουρά τους με τα γερμανοπολύγωνα στα χέρια (φαινόμενο προηγούμενων δεκαετιών, που ατυχώς παρουσιάζεται και στις μέρες μας).
Δεν μου το βγάζετε από το μυαλό ότι σύντομα θα ξαναδούμε τον Ανδρέα Ψυχογυιό στις πίστες. Δεν ξέρω αν θα το πράξει σε κάποια κατηγορία της τετράχρονης υστερίας των ημερών μας ή στα ιστορικά δίχρονα racing (πάντα επιμένω ρομαντικά)... Πάντως, για άλλη μια φορά απέδειξε την Κυριακή ότι οι χρόνοι του πρωταγωνιστούν, παρ’ όλο που έχει αποσυρθεί εδώ και καιρό. Ένας από τους λόγους, άλλως τε, που έχω αποφασίσει να παρακολουθώ κάποια track days είναι για να βγάζω ειδήσεις από το δικό μου χρονόμετρο, όταν η απλή και χαλαρή εξάσκηση στην πίστα ρέει (παρακολουθώ όχι μόνον παλιούς, που φροντίζουν να παραμένουν σε φόρμα –δια παν ενδεχόμενον- αλλά και νέους, άγνωστους ακόμη, αναβάτες που συμμετέχουν σε sessions και δεν έχουν εμπλακεί στους αγώνες ταχύτητας. Ήδη έχω εντοπίσει ενδιαφέρουσες περιπτώσεις). Να συμπληρώσω εδώ ότι ο Ανδρέας προετοιμάζει για την επόμενη χρονιά (εάν έχουμε επιβιώσει από τις ανοησίες της παρούσας κυβέρνησής μας) ένα εξαιρετικό ταλέντο, που θα κάνει το ντεμπούτο του στην Open (ή όποια -τέλος πάντων- θα είναι η κατηγορία για τους πρωτοεμφανιζόμενους). Και εδώ οφείλω να δώσω τα εύσημα στον Ψυχογυιό, γιατί είναι ένας από τους ελάχιστους εμπλεκόμενους με τους αγώνες, που ασχολείται διαρκώς με την ανάδειξη και βελτίωση νέων οδηγών. Το πόσοι νέοι έχουν περάσει από το «πράσινο τραίνο» (όπως αποκαλώ το τεραστίων διαστάσεων φορτηγό του) και βρήκαν ένα χέρι βοήθειας, μια συμβουλή, τεχνική υποστήριξη στο είδος του (χωρίς αντίτιμο), ακόμη και παρηγοριά κάποιες φορές, δεν περιγράφεται. Ο Ανδρέας έχει περάσει πολλά στην αγωνιστική του ζωή, έχει κάνει λάθη (όπως όλοι μας), έχει πάθει και έχει μάθει. Αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι έχει μνήμη. Δεν ξέχασε ποτέ από πού ξεκίνησε, δεν ξέχασε ποιος είναι και φροντίζει την εμπειρία του να την μεταδίδει στους νέους και διψασμένους αναβάτες (όπως ήταν κι αυτός κάποτε).
Ομολογώ ότι με εντυπωσίασε ο ρυθμός του Γιάννη Φερρού και η θετική ενέργεια που ξεπηδούσε από το box του με τον Γιώργο Λούβαρη και τους φίλους τους που προσπαθούσαν να βοηθήσουν. Αυτούς έπρεπε να δείχνει ο Θέμης Γεωργαντάς στην περίφημη διαφήμισή του για την θετική ενέργεια. Πιστεύω ότι οι δύο αυτοί αναβάτες θα τα πάνε πολύ καλά στην συνέχεια (είτε Σέρρες, είτε Μέγαρα).
Για την Γιωργάρα (τον Κοντοστάνο) δηλώνω ότι τον χαιρετίζω με σεβασμό για όλα όσα έχει κάνει, υπηρετώντας με πάθος αυτό που έχει αγαπήσει περισσότερο στην ζωή του: τους αγώνες ταχύτητας. Πέρα από το πώς να στρίβεις, να φρενάρεις, να τοποθετείς το σώμα σου στο μονόσελο, κάποτε πρέπει να αρχίσει να διδάσκεται ο τρόπος που μετουσιώνεις την φλόγα που καίει μέσα σου σε ενέργεια και θέληση για αξιόπιστη συμμετοχή. Και ο Γιώργος θα ήταν ο ιδανικός εισηγητής. Οι νεαροί φερέλπιδες και ταλαντούχοι υποψήφιοι αναβάτες διαθέτουν την τόλμη και τα φυσικά προσόντα. Η πρακτική και τα μαθήματα βελτιώνουν την προσαρμογή και κατ’ επέκταση τις επιδόσεις. Ποτέ όμως δεν θα γίνουν ολοκληρωμένοι αθλητές χωρίς την απαραίτητη καλλιέργεια και παιδεία. Χωρίς τον αυτοέλεγχο, την εγκράτεια, την μεθοδικότητα, την αυτοσυγκέντρωση, την κουλτούρα που φωλιάζει στα θεμέλια της ευγενούς άμιλλας. Σ’ αυτόν τον τομέα υπάρχει έλλειμμα στους ελληνικούς αγώνες γενικότερα και πιθανόν να αποτελεί την γενεσιουργό αιτία της στασιμότητας στο σπορ. Ο Γιώργος είναι απ’ αυτούς που θα μπορούσαν να βοηθήσουν.
Τέλος, να σημειώσω ότι και την Κυριακή είχαμε μια πτώση μεταξύ Κ2 και Κ3, ευτυχώς με ελαφρύ τραυματισμό του αναβάτη (πιθανό διάστρεμμα του αριστερού ποδιού), αλλά με καταστροφικές συνέπειες για την μοτοσυκλέτα του (R1). Μιλώντας με το παλληκάρι, μου περιέγραψε ότι η αλλαγή του από πρώτη σε δευτέρα κατέληξε σ’ ένα μεγαλοπρεπές high side που και ο ίδιος δυσκολεύεται να εξηγήσει.
Να και μερικές φωτογραφίες από το διήμερο:
Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου
Αριστερά ο δάσκαλος, δεξιά ο μαθητής και "Κάνε ό,τι κάνω". Πιστέψτε με ο Λευτέρης το 2012 θα είναι ένα πολύ δυνατό χαρτί στο τραπέζι των αγώνων ταχύτητας. |
Δεν υπάρχουν σχόλια: